صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سیزده - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سیزده - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سوژه و خبر

آخرین روز مرحله گروهی فوتبال المپیک
آلبی‌سلسته در خطر حذف
 پس از برگزاری رقابت‌های دو دور ابتدایی فوتبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مسابقات روز پایانی مرحله گروهی امروز سه‌شنبه برگزار خواهد شد. در گروه یک، فرانسه که صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرده به مصاف نیوزیلند سه امتیازی می‌رود و در دیگر بازی، امریکایی‌ها شانس خود برای صعود را مقابل تیم گینه جست‌و‌جو می‌کنند. در این گروه هر دو تیم امریکا و نیوزیلند سه امتیازی هستند و امریکا با توجه به تفاضل بهتر و رقابت آسان‌تر، شانس بهتری برای صعود به جمع هشت تیم برتر مسابقات خواهد داشت.
 جذاب‌ترین گروه این مسابقات، بی‌شک گروه دوم است. جایی که آرژانتین پس از شکست جنجالی و بحث‌برانگیز مقابل مراکش، مقابل عراق به پیروزی رسید و در آخرین مسابقه خود، به مصاف اوکراین می‌رود. هر چهار تیم این گروه یعنی آرژانتین، اوکراین، عراق و مراکش سه امتیازی هستند و در حال حاضر آرژانتین با تقاضل بهتر صدرنشین است اما شانس حذف شاگردان ماسکرانو در رقابت با اوکراینی‌ها همچنان وجود دارد. در دیگر دیدار این گروه، تیم‌های عرب‌زبان مراکش و عراق شانس خود را برای صعودی تاریخی به مرحله حذفی فوتبال المپیک جست‌و‌جو می‌کنند.
 تکلیف گروه سوم رقابت‌ها تا حد زیادی مشخص شده است. اسپانیا با دو برد به مرحله حذفی صعود کرده و مصر با ۴ امتیاز پیش از تقابل با ماتادورها در رده دوم قرار دارد. جمهوری دومینیکن که سرمربی‌اش ایبای گومز بازیکن سابق فولاد است، با برد مقابل یاران اورونوف در ازبکستان شانس صعود خود را زنده نگه می‌دارد. ازبکستانی که با دو شکست، اولین تیم حذف شده از رقابت‌های فوتبال المپیک لقب گرفت.
 در گروه چهارم، ژاپن با عملکرد فوق‌العاده، دو کلین‌شیت و به ثمر رساندن شش گل در دو بازی ابتدایی صعودش را قطعی کرده و رقابت جذاب صعود، بین پاراگوئه و مالی برگزار خواهد شد. امید اصلی پاراگوئه در این مسابقه، به خولیو انسیسو مهاجم جوان تیم برایتون است که در مسابقه قبلی، یکی از بهترین گل‌های این دوره از فوتبال المپیک را به ثمر رساند.


تاریخ‌سازی مهاجم تیم ملی فوتبال بانوان زامبیا در المپیک
باربرا باندا مهاجم تیم ملی زنان زامبیا اولین و تنها بازیکنی است که در 3 رقابت مختلف المپیک در یک مسابقه هت‌تریک کرده است؛ توکیو 2020 مقابل چین، توکیو 2020 مقابل هلند و پاریس 2024 در مقابل استرالیا.
باربرا باندا (زاده ۲۰ مارس ۲۰۰۰) فوتبالیست حرفه‌ای زامبیایی است که به عنوان مهاجم برای اورلاندو پراید لیگ ملی فوتبال زنان (NWSL) بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان زامبیا است. در سال 2020، او اولین فوتبالیست زن در تاریخ المپیک بود که هت‌تریک‌های پشت‌سر هم به ثمر رساند و اولین زنی بود که در یک تورنمنت دو هت‌تریک کرد.
باندا کاپیتان تیم زامبیا در المپیک 2020 توکیو بود؛ اولین باری که زامبیا در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کرد. در اولین بازی مرحله گروهی، باندا برابر هلند هت‌تریک کرد و در دومین مسابقه گروهی خود، یک هت‌تریک دیگر برابر چین داشت که بازی با تساوی 4–4 به پایان رسید. او بهترین گلزن آفریقا در تاریخ المپیک است.


امباپه گرانترین بازیکن رئال نیست
جود بلینگام  در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته از دورتموند جدا شد و به رئال مادرید پیوست و خیلی زود توانست توانایی‌هایش را در ترکیب این تیم و تحت هدایت کارلو آنچلوتی به نمایش بگذارد و با گل‌های مهمی که به ثمر رساند توانست در قهرمانی‌های این تیم در رقابت‌های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا تاثیرگذار ظاهر
شود.
درخشش او در ترکیب رئال در همان فصل اول و سازگاری و پختگی قابل توجه‌اش تحسین بسیاری را برای او به همراه داشت و باعث شد که خیلی زود نامش به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب توپ طلای ۲۰۲۴ مطرح شود و البته که ارزش او به شکلی باورنکردنی افزایش پیدا کند.
حالا سایت CIES خبر داده است که ارزش بلینگام در بازار نقل و انتقالات در حال حاضر و پس از تنها یک سال حضور در سانتیاگو برنابئو به ۲۸۵.۱ میلیون یورو افزایش پیدا کرده است. همین باعث شده است که او به ارزشمندترین و گرانقیمت‌ترین بازیکن حال حاضر رئال مادرید
تبدیل شود.
این در حالی است که کیلیان امباپه هم در پنجره تابستانی امسال به عنوان بازیکن آزاد و به صورت رایگان از پاری سن ژرمن جدا شد و به رئال مادرید پیوست اما ارزش فعلی او در بازار نقل و انتقالات حدود ۲۵۰.۷ میلیون یورو است و به این ترتیب، بلینگام بالاتر از او قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی