صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سیزده - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سیزده - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اولویت نوکمپ نیکو ویلیامز است

اولمو، اشتباه بزرگ بارسلونا

فرخ حسابی
خبرنگار


ظرف همین چند روز، احتمالاً تیم فصل آینده نیکو ویلیامز مشخص می‌شود. بارسلونا سخت در تلاش است تا او را از تیم همیشگی‌اش، اتلتیک بیلبائو جدا کند که به همراه برادرش در آن بازی می‌کند. گفته می‌شود مذاکرات تا جای خوبی پیش رفته و فقط تأیید بازیکن 22 ساله مانده است.
بارسلونا و به طور خاص رئیس و مدیر ورزشی این باشگاه به ترتیب خوان لاپورتا و دکو، برای متقاعدکردن ویلیامز هر کاری کرده‌اند اما کاملاً امکان دارد او به آنها پاسخ منفی بدهد و حداقل یک فصل دیگر در بیلبائو بماند. نباید فراموش کنیم شیرها این فصل در لیگ اروپا بازی می‌کنند و همین می‌تواند به او انگیزه مضاعف
بدهد.
گفته می‌شود دنی اولمو، پلن B یا گزینه جایگزین بارسلونا است اگر نتوانند ویلیامز را به خدمت بگیرند. باشگاه مصمم است این بازیکن 26 ساله را جذب کند اگرچه کار خیلی آسان‌تر می‌شود اگر بتوانند همبازی او در تیم ملی اسپانیا را ابتدا به خدمت بگیرند. شاید بتوان گفت باشگاه نگاه غلطی را دنبال می‌کند.
درست است که بارسلونا به یک بال چپ جدید نیاز دارد اگر به هدف اصلی خود در پنجره نقل و انتقالات تابستانی یعنی ویلیامز دست نیابد، دنی اولمو هم می‌تواند آنجا بازی کند. اما هانسی فلیک همین حالا رافینیا، آنسو فاتی و فران تورس را در اختیار دارد که می‌توانند در آن پست به کار گرفته شوند بنابراین آنچنان نیازی نیست که برای بازیکنی غیرتخصصی اینطور اشتیاق نشان دهند به خصوص اگر رافینیا بتواند فرمی را که فصل قبل نشان داد، تکرار کند.
علاوه بر آن، اولمو در پست شماره 10 هم مورد نیاز نیست. پدری، ایلکای گوندوغان و فرمین لوپس هم گزینه‌های حاضر در تیم اول باشگاه هستند که می‌توانند در صورت نیاز در این پست بازی کنند. پابلو توره را هم می‌توانند حفظ کنند. صرف 60 میلیون یورو برای بازیکنی که ضرورتی برای تیم ندارد از نظر اقتصادی درست نیست آن هم در شرایط مالی وخیمی که غول کاتالان در آن به سر می‌برد.
انتخاب آشکار برای بارسلونا این است پولی که می‌خواهد برای اولمو صرف کند برای یک هافبک دفاعی بدهد، در کل تیم بارسلونا جای خالی یک هافبک دفاعی طراز اول بشدت احساس می‌شود. لازم هم نیست این همه پول خرج کنند، میکل مرینو بین 20 تا 25 میلیون یورو هزینه دارد و باقیمانده پول‌شان را می‌توانند برای سال آینده نگه دارند یا اگر لازم شد و فرصت خوبی پیش آمد، خرج کنند.
بازیکن رؤیایی بارسلونا می‌تواند مارتین سوبیمندی باشد که شانس متقاعد کردنش برای جدایی از رئال سوسیداد زیاد نیست و اگر پروژه خرید ویلیامز شکست بخورد و به باشگاه جواب منفی بدهد، قابل پیگیری است. او خیلی بیشتر از اولمو به درد تیم می‌خورد.
در نهایت بارسلونا امیدوار است که ویلیامز را از دست ندهد اما امکانش زیاد است. تلاش برای جذب اولمو مورد توجه مقامات بارسلونا قرار گرفته و این بدون در نظر گرفتن نیازهای تیم اشتباه بزرگی است.
 
مسأله ویلیامز خانوادگی است!
نیکو ویلیامز باید تصمیم مهمی بگیرد. بازیکن 22 ساله اتلتیک بیلبائو که یک تابستان رؤیایی با تیم ملی اسپانیا داشته و یکی از چهره‌های درخشان این تیم در قهرمانی یورو 2024 بوده حالا باید بین رفتن به بارسلونا یا ماندن در بیلبائو تصمیم بگیرد. ضمن اینکه پاری‌سن‌ژرمن هم مایل است به عنوان جانشین کیلیان امباپه او را به خدمت بگیرد.
بیلبائو تیمی است که نیکو از بچگی در آن بوده و در سن مامس کنار برادرش، اینیاکی ویلیامز بازی می‌کند، همین کافی است تا به بارسلونا جواب منفی بدهد. اسپورت کاتالونیا گزارش داده نیکو به برادر بزرگترش قول داده حداقل یک فصل در اروپا کنار هم بازی کنند. اگر بخواهد به این قول پایبند باشد، ویلیامز کوچکتر در بیلبائو می‌ماند و باشگاه هم در عوض به او پیشنهاد قرارداد جدیدی می‌دهد و قیمت فسخ قراردادش بالاتر می‌رود که در حال حاضر 58 میلیون یورو است. بارسلونا تنها امیدوار است که خبرهای خوبی از قهرمان یورو دریافت کند.
فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور گزارش داده تیم باسکی قصد دارد دستمزد او را افزایش دهد یعنی همان کاری که فصل قبل انجام داد. گفته می‌شود آرسنال و چلسی هم برای تقویت خط حمله خود به جذب این بازیکن جوان و مستعد فکر می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی