صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

ناصری: محمد باید تا آخرین لحظه بجنگد

رقابت با غول‌های اروپایی سخت است


 

شاهو ناصری قایقران سال‌های نه چندان دور تیم ملی کانو کانادایی کار نبی رضایی در المپیک پاریس در رقابت با غول‌های اروپایی را سخت می‌داند.
او معتقد است در شرایطی که کیفیت قایق‌ها در ایران استاندارد نبوده و قایقرانان در شرایط نابرابری نسبت به رقبا پارو می‌رنند، حضور در المپیک پاریس هم کار بزرگی است و نبی رضایی باید تا آخرین لحظه برای ثبت رکوردی خوب تلاش کند.
ناصری خصوصیت بارز نبی رضایی را سختکوشی و ‌پشتکارش می‌داند: «نبی رضایی از ورزشکاران مستعد و‌ خوب تیم ملی قایقرانی است. پشت هر ورزشکار موفقی یک مربی قدرتمند است که قطعاً تأثیرات زیادی روی موفقیت شاگردش می‌گذارد. نبی رضایی هم مربی سختکوشی به اسم ایمان پورعزیز دارد که لحظه به لحظه کنارش بود. علاوه بر این نبی با پشتکاری که داشت از جوانان درخشید و جلو آمد تا امروز قایقران ایران در المپیک باشد. من پیش‌بینی می‌کردم ا‌و با پشتکارش به پاریس برسد و‌ خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد. او‌ ورزشکار آینده‌داری است و امیدوارم بتواند از شأن قایقرانی ایران در پاریس دفاع کند.»
پیشکسوت کانو کانادایی سهمیه نبی رضایی را کار بزرگی می‌داند: «از آسیا فقط دو،سه نفر در المپیک حضور دارند که سهمیه علی آقامیرزایی و ‌نبی رضایی خود افتخار و کار بزرگی است.
قایقرانی در ایران رشته نوپایی است و‌ علاوه بر این از نظر سختی جزو‌ رشته‌های A محسوب می‌شود. قایقرانان آب‌های آرام در رقابت با غول‌های اروپایی و ‌جهان کار سختی دارند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.
رشته کانو فقط به آمادگی فیزیکی نیاز ندارد و ذهن قوی می‌خواهد. امیدوارم نبی رضایی روز مسابقه خودش باشد و‌ از لحاظ روحی آماده بوده و بهترین پارویش را بزند.»
ملی‌پوش سابق کانو‌ امیدوار است نبی رضایی در پاریس تا آخرین لحظه بجنگد و بتواند توانایی‌هایش را نشان دهد: «در ایران قایق‌ها فاصله زیادی با کیفیت اصلی دارند و امکانات در حد المپیک نیست. خداراشکر که شرایط حضور در اردوی ایتالیا فراهم شد تا نبی رضایی در همین روزهای آخر هم که شده بتواند با امکانات بیشتر و‌ در شرایط بهتری پارو بزند.
طبق خبرهایی که از اردوی ایتالیا دارم شرایط المپیکی‌ها خوب است و با پاروزنی کنار قایقرانان المپیکی ایتالیا ‌خود را محک می‌زنند. حالا امیدوارم قایقرانان در این روزهای آخر به خوبی آماده شده و‌ بتوانند در پاریس توانایی‌های خود‌ را نشان دهند.
درست است که نمی‌توانند مدال بگیرند اما رکورد مهم است و‌ بچه‌ها باید برای نتیجه خوب تا آخرین لحظه بجنگند. قایقرانی ما با پتانسیلی که دارد، می‌تواند روزی در المپیک مدال بگیرد و امیدوارم هرچه زودتر این روز برسد.»

جستجو
آرشیو تاریخی