خبر و مصاحبه

درحالی که هواداران انتظار دیگری داشتند
رضاوند تمدیدی جدید استقلال
درحالی که هواداران استقلال انتظار داشتند بازیکنان قابل‌تری برای خط میانی جذب شود اما باشگاه استقلال طی یک هفته اخیر ابتدا قرارداد زبیر نیک‌نفس را تمدید کرد و به تازگی نیز قرارداد آرش رضاوند هم برای یک فصل دیگر تمدید شده است. اینکه بازیکنان فوق بتوانند در فصل جدید انتظارات را برآورده کنند، سوالی است که در طول فصل مشخص خواهد شد و باید منتظر ثبت عملکرد این بازیکنان بود. به هرحال آنچه واقعیت دارد این است که هواداران استقلال موافق تداوم بازیکنان معمولی نبودند اما در هر حال باشگاه استقلال تصمیم گرفت ابتدا قرارداد نیک‌نفس و بعد رضاوند را تمدید کند که به خصوص دومی به شدت زیر ذره‌بین هواداران این باشگاه قرار دارد و اگر در فصل جدید نتواند انتظارات را برآورده سازد بدون شک فصل بعد جایی در ترکیب استقلال نخواهد داشت. قرارداد آرش با استقلال یکساله است و او در واقع یک فصل دیگر مجال دارد تا ثابت کند آن بازیکنی که تصور می‌شد نیست و توانایی نهفته بسیاری دارد.


برتری استقلال مقابل یک تیم نیمه‌حرفه‌ای
5گلزن در اولین بازی تدارکاتی
پیش از اینکه سفر استقلال به کشور ترکیه قطعی شود، جواد نکونام تیمش را در برابر یک تیم نیمه‌حرفه‌ای قرار داد تا اولین بازی تدارکاتی استقلال به نوعی انجام شود و این تیم در بوته آزمون قرار بگیرد. در این بازی تدارکاتی که مقابل تیم فوتبال صالحین انجام شد، آبی‌ها با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسیدند. گل‌های این دیدار توسط ماشاریپوف (۳۴)، آرش رضاوند (۵۰)، آرمین سهرابیان (۵۱) ، گوستاوو بلانکو (۵۵) و مهرداد محمدی (۶۵) به ثمر رسید. در جریان این دیدار تمام بازیکنان استقلال حضور داشتند و جواد نکونام توانست تیمش را محک مناسبی بزند.


بازی‌های تدارکاتی ادامه دارد
استقلال در اردوی ترکیه نیز به انجام بازی‌های تدارکاتی خود ادامه خواهد داد. طبق برآوردی که شده احتمالاً دو تا سه بازی تدارکاتی در اردوی ترکیه انجام خواهد شد تا استقلال با آمادگی بیشتری از نظر تاکتیکی در لیگ آتی حاضر شود. به احتمال زیاد این بازی‌های تدارکاتی مقابل تیم‌هایی که در ترکیه اردو زده‌اند و تیم‌های کشور میزبان انجام خواهد شد تا شاید جواد نکونام بازی به بازی با شرایط فنی تیمش بهتر آشنا شود.


دین‌محمدی: بازیکن برای حضور در استقلال پول هم می‌داد
سیروس دین‌محمدی معتقد است که برخی بازیکنان با مطرح کردن پیشنهاد استقلال و پرسپولیس فقط پول‌های بیشتری از دیگر تیم‌ها می‌گیرند:«برخی بازیکنان هستند که با مطرح کردن پیشنهاد داشتن از استقلال و پرسپولیس، قیمت‌شان را بالا می‌برند و با تیم‎‌هایی مانند سپاهان یا گل‌گهر قرارداد می‌بندند و پول‌های کلانی دریافت می‌کنند. چنین ترفندهایی قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و معتقدم که برخی رسانه‌ها هم با بزرگ کردن این بازیکنان، به آنها برای دریافت پول بیشتر کمک می‌کنند. با ادامه این شرایط و پرداخت‌های بدون ضابطه به بازیکنان، روز به روز فوتبال ایران وضعیت بدتری را تجربه خواهد کرد و ورشکسته خواهد شد.» دین محمدی درباره حضور بازیکنان در استقلال گفت: «زمانی که بازی می‌کردم بازیکن حتی راضی بود پول بدهد و در استقلال و پرسپولیس بازی کند. شرایط امروز با دهه‌های گذشته تفاوت زیادی دارد و اولویت بازیکنان تغییر کرده است. یک سؤال از مدیران باشگاه‌ها دارم. آنها با توجه به رقم‌های نجومی که بازیکنان فعلی پرداخت می‌کنند، اگر کریم باقری یا بزرگان دیگر الان بازی می‌کردند باید چقدر قرارداد می‌بستند!»


توافق نهایی رمضانی با استقلال
خبرگزاری مهر مدعی شد که آرمان رمضانی برای تداوم حضور در این باشگاه به توافق نهایی رسیده است. در روزهای اخیر حرف و حدیث‌های بسیاری درباره ماندن یا جدایی رمضانی از استقلال به گوش رسیده است اما ظاهراً حضور این بازیکن در استقلال قطعی شده و او نیز در ترکیب استقلال فصل بیست و چهارم دیده خواهد شد.


امروز پرواز به سمت ارزروم
کاروان آبی‌ها ساعت ۱۸ امروز با پروازی اختصاصی از تهران راهی شهر ارزروم ترکیه خواهد شد تا تمریناتش را در کمپ تمرینی آنجا ادامه دهد. این سفر قرار بود هفته پیش انجام شود اما به دلایلی لغو شد و حالا آبی‌ها با نفرات کامل‌تری راهی این کشور خواهند شد. قرار است در اردوی ترکیه برخی گزینه‌های خارجی به تمرینات این تیم اضافه شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی