مدافع بولیویایی با کارنامه نه‌چندان درخشان

پرسپولیس از یحیی به مارسلو رسید

محمدرضا رحیم‌پور / باشگاه پرسپولیس بعد از جدایی عبدالکریم حسن در راستای پیدا کردن جانشینی مطمئن برای بازیکن و بعد از شکست در جذب یحیی عطیه‌الله، به سراغ گرینه‌های دیگر  مربی اسپانیایی خود رفت.
مارسلو سوارز، بازیکن ۲۲ ساله بولیویایی که پست اصلی‌اش مدافع میانی است به نقل از رسانه‌ها در آستانه پوشیدن پیراهن پرسپولیس قرار گرفته؛ بازیکنی که کارنامه درخشانی ندارد و اخیراً هم در کوپا امریکا عملکرد پرنوسانی داشته است.
او فصل گذشته با پیراهن Always ready  در لیگ داخلی بولیوی، کوپا لیبرتادورس و جام باشگاه‌های امریکای جنوبی در ٢۴ بازی به میدان رفت و هیچ گل یا پاس گلی را به ثبت نرساند. نکته جالب اینکه از این ٢۴ بازی او ١٨ بار به عنوان دفاع آخر به میدان رفته و تنها ۴ بار دفاع چپش تیمش بوده است.
درصد دقت ارسال او آمار وحشتناک ضعیف  ٣۶ درصد را دارد و دقت پاسش تنها ٧۶ درصد است!
حالا مارسلو تنها لژیونر تیم ملی بولیوی محسوب می‌شود و احتمالاً بزودی با پیراهن سرخ پرسپولیس در لیگ ایران حاضر خواهد شد.
اما این موضوع که کادرفنی پرسپولیس از جذب بازیکنی با کارنامه عطیه‌الله به خرید مدافعی مثل سوارز رسیده در نوع خود جای تعجب دارد.
در هیچ صورتی نمی توان کیفیت عطیه‌الله را با این بازیکن در یک سطح قرار داد و شاید اگر باشگاه پرسپولیس می‌توانست رضایت عطیه‌الله را کسب کند، هم خیال خودش را راحت می‌کرد و هم هوادارانش را!
اما اینکه پرسپولیس چرا نتوانست یحیی عطیه‌الله را جذب کند خودش یک ماجرای دیگر است. یحیی عطیه الله که از روزهای اول انتخاب اول گاریدو برای سمت چپ خط دفاع تیمش محسوب می‌شد، برای پیوستن به پرسپولیس با مشکل قراردادش با باشگاه روسی سوچی روبرو بود.
به علاوه اینکه باشگاه پرسپولیس به خاطر حواشی که در انتخاب سرمربی با آن روبرو شده بود قصد همکاری با ایجنت ایرانی این بازیکن را نداشت برای همین گاریدو شخصاً وارد عمل شد و به یحیی خبر داد که قراردادش را با این واسطه ایرانی لغو کند تا باشگاه پرسپولیس بتواند مستقیماً با باشگاه روسی سوچی مذاکره کند و رضایت طرفین را برای جذب عطیه‌الله کسب کند.
در نهایت اما طرفین به توافق لازم نرسیدند و یحیی راهی الاهلی مصر شد تا پرسپولیس سراغ این گزینه بولیویایی عجیب و غریب برود.
جستجو
آرشیو تاریخی