علی کریمی، تنها امید تقویت خط هافبک

استقلال غافل از تقویت خط میانی

تاکنون 5 بازیکن به استقلال ملحق شده‌اند؛ رامین رضاییان، سامان فلاح، میلاد زکی‌پور، محمدحسین اسلامی و علیرضا کوشکی. خریدهای تا به امروز استقلال در پست دفاع و وینگر قابلیت بازی دارند و عملاً تاکنون هیچ اقدامی در راستای تقویت خط میانی نشده که این وضعیت نگرانی‌هایی بابت عملکرد خط میانی استقلال در فصل آتی به وجود آورده است. فصل پیش رضاوند، نیک‌نفس و مهدی‌پور(این یکی به دلیل مصدومیت) نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و استقلال هرچه به دست آورد توسط مدافعان و وینگرهای خود بود و در مقطع کوتاهی نیز مهاجمان تخصصی به داد این تیم رسیدند. درواقع استقلال فصل پیش در دو پست احساس نیاز می‌کرد و با اینکه در پست دفاع شرایط رو به راه بود -کلین‌شیت‌ها مؤید این ادعاست- اما در پست هافبک میانی و مهاجم نیاز به تقویت تیم بود که تا آخر فصل جواد نکونام کج‌دار و مریز پیش رفت و با محوریت وینگرها توانست به نوعی تا دقایق پایانی لیگ گذشته در صف مدعیان باشد. برای فصل جدید اما انتظار این است که سرمربی استقلال در این پست تیمش را تقویت کند، به‌خصوص اینکه دیگر مهدی‌پور که فصل پیش تنها طراح خط میانی محسوب می‌شد، به دلیل مصدومیت لااقل نیم‌فصل قادر به همراهی تیمش نیست و درنتیجه استقلال نیاز دارد با جذب یک بازیکن برای این پست نیازهایش را تأمین کند. واقعیت این است که نه رضاوند و نه نیک‌نفس قابلیت برآورده کردن نیازهای استقلال در این پست را ندارند و روزبه چشمی و حامدی‌فر نیز -اگر در استقلال بماند- اساساً هافبک دفاعی هستند و نمی‌توانند به عنوان عناصر بازیسار ایفای نقش کنند.
 
شاید علی کریمی بتواند
تنها عنصری که اکنون قابل پر کردن خلأ‌های موجود در خط میانی را دارد، علی کریمی است. این بازیکن احتمالاً اگر به استقلال بیاید، می‌تواند برای استقلال گره‌گشا باشد. کریمی به طور ذاتی بازیکنی است برای ایفای نقش در پست هافبک بازیساز و اگر استقلال در نهایت بتواند این بازیکن را به خدمت بگیرد، در این پست وضعیت مطلوبی برایش رخ خواهد داد و به نوعی موازنه برقرار خواهد شد.

 

مذاکره آبی‌پوشان با هافبک سابق در آن سوی مرز
کریمی در ترکیه استقلالی می‌شود

باشگاه استقلال با علی کریمی هافبک کایسری اسپور در ترکیه مذاکره می‌کند. بعد از مدت‌ها بالاخره قرار است استقلالی‌ها در ارزروم اردو بزنند و حالا همین موضوع باعث شده است تا مسئولان باشگاه بخواهند با یک تیر دو نشان بزنند؛ در حالی که از مدت‌ها قبل صحبت‌هایی مبنی بر تمایل نکونام به جذب کریمی مطرح شده بود حالا از آنجایی که این هافبک ساکن ترکیه بوده و استقلالی‌ها هم برای اردو راهی این کشور می‌شوند، به احتمال زیاد در حاشیه تمرینات آبی‌ها، مسئولان استقلال با کریمی مذاکره خواهند کرد تا شانس خود را برای جذب این لژیونر امتحان کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی