صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

سنگنوردی باید بیشتر دیده شود

محمدی: با این امکانات کسب مدال کار سختی است

مرتضی محمدی مأمور هدایت رضا علیپور سنگنورد المپیکی در پاریس است. او که مثل شاگردش امکانات سنگنوردی را در حد المپیک نمی‌داند، معتقد است سنگنورد ایرانی می‌تواند در پاریس کار خارق‌العاده‌ای کرده و همه را غافلگیر کند.

 تمرینات علیپور 4 روز مانده به المپیک چطور است؟
علیپور درحال حاضر تمرینات پرفشاری را پشت سر می‌گذارد و در روزهای باقیمانده کم‌کم تمرینات سبک‌تر می‌شود تا به شرایط مسابقه نزدیک شده و به اوج آمادگی‌اش برسد.
 بعد از اینکه علیپور سهمیه گرفت، فضا برای سنگنوردی المپیکی شد؟
سنگنوردی تازه دو دوره است که به جمع رشته‌های المپیکی اضافه شده و این اولین حضور سنگنوردی ایران در المپیک است، بنابراین من در ادوار قبل حضور نداشتم که بدانم جو چطور بوده، اما در این مدت مسئولان به ما سر زدند جلساتی برگزار شد که نشان‌دهنده توجه آنها است اما سنگنوردی باید بیشتر دیده شود.
  سنگنورد المپیکی خودش از بی‌امکاناتی گلایه می‌کرد، شرایط تمرینی او با رقبا تا چه اندازه متفاوت است؟
علیپور با امکانات حداقلی برای المپیک آماده می‌شود. او در قزوین و سالنی تمرین می‌کند که هنوز به بهره‌برداری کامل هم نرسیده و فقط یک بخش کوچک آن که شامل دیواره می‌شود، آماده است. متأسفانه شرایط و امکانات ما با رقبا زمین تا آسمان فرق دارد.
 علیپور یک دوره رکورددار جهان بود، چه شد که مدتی افت کرد؟
افت او به‌خاطر نبود امکانات بود و اگر مدتی نتایجش آن‌طور که باید نبود و دیگر نتوانست رکورددار جهان باشد، فقط به‌خاطر شرایط تمرینی و نبود سخت‌افزارها و زیرساخت‌های لازم بود.
 او بعد از افتی که داشت در بازی‌های آسیایی با طلا همه را غافلگیر کرد، این بار می‌تواند در المپیک با مدال ورزش ایران را سوپرایز کند؟
شرایط رقابت در المپیک متفاوت است. در ماده سرعت رقابت بر سر صدم ثانیه‌ها است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. فرق نمی‌کند رکورددار باشی یا یک سنگنورد بی‌تجربه، شرایط روی دیواره خیلی پیچیده است اما چرا که نه، علیپور می‌تواند در المپیک کار خارق‌العاده‌ای انجام دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی