صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

آتش‌بازی ستاره روی دیواره‌های پاریس

سنگنوردی به دنبال سورپرایـــــــــز کاروان

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک، از 5 مردادماه در پاریس شروع می‌شود. پاریس عروس شهرهای دنیا، بعد از سال‌های 1900 و 1924 برای سومین‌بار میزبان بزرگترین رویداد ورزشی دنیا شده است. در واقع با برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این شهر صدمین سالگرد بازی‌های المپیک ۱۹۲۴ را جشن می‌گیرد. مراسم افتتاحیه این بازی‌ها اما متفاوت از المپیک‌های قبلی است؛ به جای ورزشگاه این‌بار افتتاحیه روی رود سن پاریس برگزار می‌شود. کاروان ورزشی ایران به نام خادم‌الرضا با شعار صلح برای کودکان در این دوره حضور دارد. هرچند این بار برخلاف دوره‌های قبل کاروان ایران کوچکتر است. کاروان ایران 40 سهمیه گرفته که 11 سهمیه برای زنان و 29 سهمیه برای مردان است. 4 روز مانده تا افتتاح بازی‌ها. روزنامه ایران ورزشی این روزها برای آشنایی مردم ورزش‌دوست ایران پرونده ویژه‌ای برای مسافران و ورزشکاران المپیکی گشوده که هر روز تقدیم نگاه تان می شود.

 فائزه زمانی
خبر‌نگار

 
 بعضی‌ها رؤیاهایشان را جایی بالاتر از زمین دنبال می‌کنند. رضا علیپور سریع‌ترین مرد عمودی ایران یکی از همین‌هاست که با چهلمین سهمیه کاروان ایران، حالا بعد از کلکسیونی از مدال‌ها این بار در دیواره‌های پاریس خورشید آرزوهایش را دنبال می‌کند تا بلکه با مدالی خوشرنگ مثل طلای بازی‌های آسیایی، ورزش ایران را سورپرایز کند. علیپور سال‌ها قبل قهرمان و رکورددار ماده سرعت سنگنوردی جهان، ملقب به یوسین بولت سنگنوردی بود. لقبی که البته خودش اصلاً دوست ندارد و همیشه معتقد بوده این قیاس درست نیست و او حتی از یوسین بولت هم بهتر است.
علیپور بعد از مدت‌ها درخشش بر دیواره‌های مختلف با افتی نسبی روبه‌رو شد که خودش دلیل این موضوع را نبود امکانات کافی و دیواره مناسب برای تمرین می‌داند. با این حال او هیچ وقت به کم قانع نبوده و بعد از افتی کوتاه مدت در بازی‌های آسیایی هانگژو با طلایی درخشان چشم کاروان ایران را روشن کرد. او حالا با رسیدن به پاریس، این بار می‌خواهد دیواره‌های المپیک را زیرپا بگذارد تا تجربه‌ای جدید را زندگی کند. با اینکه المپیک میدان بزرگ و پیچیده‌ای است اما به گفته بسیاری از کارشناسان علیپور پتانسیل گرفتن مدال المپیک را دارد؛ خدا را چه دیدید شاید او در پاریس مدال گرفت، از همان مدال‌هایی که هیچ‌کس رویش حساب باز نکرده، اما ناگهان می‌آید و همه را غافلگیر می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی