برنامه ویژه شهردار مونتارجیس برای شاگردان فخری

روز شلوغ شمشیربازان ایرانی در فرانسه

مهری رنجبر
خبرنگار


شمشیربازان سابر المپیکی در مراسم رونمایی از پوستر، با امضای پوسترها آن را به هواداران شمشیربازی در مونتارجیس فرانسه هدیه کردند.
تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که برای دومین بار المپیک را تجربه می‌کند، طبق برنامه از دوشنبه هفته پیش در کمپ شمشیربازی شهر مونتارجیس فرانسه با تیم ملی مصر، تیم پنجم رنکینگ دنیا مشترک تمرین می‌کند. علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران در این اردو با شمشیربازان مصر زیر نظر سی‌سی مربی فرانسوی مطرح مصری‌ها هم تمرین می‌کنند و هم بازی تا برای 9 مردادماه و رقابت‌های انفرادی و تیمی المپیک کاملاً آماده شوند. آنها بعداز 4 روز تمرین، ظهر شنبه، روز متفاوتی داشتند. شمشیربازان سابر به دعوت شهردار مونتارجیس برای مراسم متفاوتی به پارک مرکزی شهر رفتند. جایی که مراسم رونمایی از پوسترشان و هواداران شمشیربازی انتظار آنها را می‌کشید. مراسمی که شهرداری برای آشنایی بیشتر مردم با المپیک ترتیب داده بود. همه علاقه‌مندان به شمشیربازی هم آمده بودند و در صف به ترتیب به میز تیم ایران می‌رسیدند و تک‌تک ایرانی‌ها روی عکس‌شان امضا می‌زدند تا پوستر شمشیربازان به خانه فرانسوی‌ها برود؛ یادگاری از المپیک 2024 پاریس.
پیمان فخری سرمربی تیم ملی ششمیربازی سابر در این باره می‌گوید: «این برنامه همزمان با المپیک در همه شهرها برگزار می‌شود تا مردم بیشتر با المپیک آشنا شوند. حتی در المپیک 2020 توکیو هم چنین برنامه‌ای بود و شهر چیبا برای والیبال در نظر گرفته شده بود که یادم می‌آید تیم ملی والیبال ایران اردو در این شهر را لغو کرد. طبق این برنامه، شنبه هم شهرداری مونتارجیس دو استیج برای تیم ایران و مصر زد و بچه‌ها با حضور در آن پوسترهای چاپ شده را برای مردم این شهر امضا ‌کردند. با اینکه تیم ملی شمشیربازی سابر برای دومین بار در قسمت تیمی در المپیک حاضر می‌شود اما برای اولین بار رونمایی از پوستر داشت و بچه‌ها پوستر را امضا کردند.» تیم ملی شمشیربازی سابر امروز و فردا طبق برنامه در مونتارجیس تمرین می‌کند و چهارشنبه 3 مرداد راهی پاریس می‌شود تا وارد دهکده بازی‌ها شود. رقابت‌های انفرادی شمشیربازی از 9 مرداد ماه شروع می‌شود و 8 تیم حاضر در المپیک هم یک روز بعد یعنی 10 مردادماه با هم دوئل می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی