توقع از سابر باید در حد دو ماه کار باشد

فخری: ملی‌پوشان نباید فرصت را از دست بدهند

پیمان فخری، دو سال پیش که به خاطر دخترش رفت، رفت که دیگر نیاید، اما نتوانست. او هنوز دلش برای کشور و تیمش می‌تپید و بعد از 6 ماه سختی که تیمش بدون مربی سر کرد، برگشت تا شاگردانش را برای دومین حضور المپیکی آماده کند. هرچند 45 روز زمان زیادی نبود، اما دلش نیامد تیمش را تنها بگذارد. او حالا همه امیدش در دوئل سخت پاریس به انگیزه و تعصب شاگردانش است.
 تیم وقتی از اردوی فرانسه برگشت برخلاف تصورات خیلی هم آماده نبود، این مدت که زیر نظر شما کار کرده، آماده شده؟
تیم ما به اندازه بضاعتش برای المپیک آماده می‌شود. متأسفانه این تیم 6 ماه مربی نداشت و این قضیه ضربه خیلی بزرگی به تیم زد، اما بچه‌ها انصافاً همکاری خوبی در این 45 روز داشتند.
  اردوی مشترک قبل از المپیک با مصر و فرانسه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ما اردوی خوبی با تیم مصر داریم. البته سه شمشیرباز فرانسوی هم در اردو بودند که با تصمیم کمیته ملی المپیک فرانسه آنها اردو را ترک کردند. تیم ما با تیم مصر به سرمربیگری سی‌سی مربی معروف و سرمربی سابق تیم ملی فرانسه، تیم پنجم دنیا، تمرین می‌کند. مصری‌ها نتایج خیلی خوبی هم در یکی‌دو سال اخیر گرفتند.
 شما اعتقاد دارید المپیک به تیم سابر ایران مدال بدهکار است، به نظرتان پاریس بدهی‌اش را می‌دهد؟
من گفتم که المپیک یک مدال به تیم ملی سابر بدهکار است اما واقعاً با دو ماه کار باید نتیجه‌ای به اندازه دو ماه کار توقع داشت.
  شروع مسابقات تیمی با امریکا، یعنی قرعه سخت؟ ایران می‌توانست قرعه راحت‌تری داشته باشد؟
بازی با امریکا، قرعه خیلی سختی برای رقابت‌های تیمی است. اگر تیم ما به هفتمی رنکینگ دنیا سقوط نمی‌کرد، به طور حتم قرعه بهتری پیدا می‌کرد. اما باز هم خیلی فرق نمی‌کند چرا که همه تیم‌های حاضر در المپیک بهترین‌های دنیای هستند و تنها تیم‌های اول و دوم رنکینگ دنیا یعنی کره و امریکا فاصله‌شان را با بقیه زیاد کرده‌اند.
 بچه‌ها نسبت به المپیک توکیو چقدر پخته‌تر شده‌اند؟ تجربه توکیو چقدر می‌تواند کمک حال‌شان باشد؟
شک نکنید بچه‌ها نسبت به المپیک توکیو پخته‌تر و باتجربه‌تر شده‌اند، چراکه آنها به بلوغ لازم رسیده‌اند و حالا باید قدر فرصت المپیک را بدانند. پاریس برای بعضی ملی‌پوشان آخرین فرصت هست که نباید از دست بدهند. من هم تا جایی که توانستم روی روحیه و تکنیک فنی آنها در این فرصت کم کار کردم. البته خیلی نباید حساسیت را بالا ببریم، خودشان باید قدر المپیک را بدانند که شک نکنید، می‌دانند.

جستجو
آرشیو تاریخی