صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنج - ۳۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنج - ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سوژه و خبر

گام بلند رودری برای توپ طلا
مغز متفکر لاروخا در اوج
با توجه به کیفیت بالا و تفاوتی که سبک بازی سرجیو بوسکتس با سایر بازیکنان پست خود در فوتبال جهان داشت، فوتبالدوستان اسپانیایی در خصوص آینده فوتبال این کشور با افزایش سن و افت این ستاره بارسلونا و تیم ملی اسپانیا نگران بودند که رودری از راه رسید؛ بازیکنی که با نظر مستقیم پپ گواردیولا، از اتلتیکو مادرید به منچسترسیتی رفت و زیر نظر نابغه کاتالانی دنیای فوتبال، پیشرفت تدریجی خود را آغاز کرد. پیشرفتی که او را تبدیل به یکی از بهترین هافبک‌های تدافعی در فوتبال جهان کرد و منچسترسیتی با حضور او به عنوان محور اصلی خط میانی، به سه‌گانه فوتبال اروپا رسید. به ثمر رساندن گل قهرمانی منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال ۲۰۲۳، می‌توانست نقطه اوج دوران حرفه‌ای رودری باشد اما این بازیکن به تاریخ‌سازی در رده باشگاهی قانع نبود. رودری عملکردی درخشان در یورو ۲۰۲۴ داشت و در شب مصدومیت خود، پس از قهرمانی تیمش در ورزشگاه المپیک برلین به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. در پایان مسابقه، رودری این جایزه را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دوران حرفه‌ای خود معرفی کرد اما احتمالاً این پایان راه رؤیایی رودری در سال‌های اخیر نباشد. بازیکنی که در دو فصل اخیر هشت جام و تنها چهار شکست را تجربه کرده، حالا با عملکرد درخشان در لیگ برتر انگلیس و یورو تبدیل به گزینه اصلی کسب توپ طلا شده است. اتفاقی که برای یک بازیکن پست ۶، همیشه دور از انتظار به نظر می‌رسید اما رودری براساس گمانه‌زنی‌ها بیشترین شانس را برای کسب معتبرترین جایزه فردی فوتبال جهان دارد. رودی این جایزه را بیش از هر چیز مدیون سختکوشی خود خواهد بود؛ مدیون روزهایی که در زمان استراحت، بازی‌های خود را چندین و چند بار با دقت نگاه می‌کرد و جزئیات نقاط قوت و ضعف خود را با مربیانش در میان می‌گذاشت.


موراتا رسماً به میلان پیوست
 آلوارو موراتا با قراردادی تا سال ۲۰۲۸ به میلان پیوست. موراتا پس از اینکه اولین جام بزرگ ملی دوران حرفه‌ای خود را همراه با اسپانیا به دست آورد، به سن‌سیرو می‌رود. میلان اعلام کرده است که آلوارو موراتا را به صورت دائمی از اتلتیکومادرید با مبلغ ۱۳ میلیون یورو به خدمت گرفته است. موراتا قراردادی چهارساله تا ژوئن ۲۰۲۸ امضا کرده است که گزینه تمدید برای یک سال دیگر را هم دارد. این بازیکن ۳۱ ساله پس از اینکه با اسپانیا موفق شد قهرمانی یورو ۲۰۲۴ را به دست بیاورد، به عنوان قهرمان اروپا به سن‌سیرو می‌رود. باشگاه تأیید کرده است که موراتا پیراهن شماره ۷ را که قبلاً متعلق به یاسین عدلی بود، خواهد پوشید.
 قهرمانی در یورو امسال به مجموعه چشمگیر جام‌های او اضافه شد که شامل دو لیگ قهرمانان اروپا، دو لیگ اروپا، دو عنوان قهرمانی لالیگا، دو عنوان قهرمانی سری A و جام باشگاه‌های جهان است. او حالا امیدوار است با درخشش در میلان یک اسکودتوی دیگر را هم به افتخاراتش اضافه کند.
 

 سرمربی دانمارک استعفا کرد
 سرمربی تیم ملی فوتبال دانمارک از هدایت این تیم استعفا کرد. تیم ملی فوتبال دانمارک یکی از تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۲۴ بود. کاسپر هویلماند، سرمربی دانمارک تصمیم گرفت از هدایت این تیم استعفا کند. دانمارک از سه بازی خود در مرحله گروهی سه امتیاز کسب کرد و راهی دور بعد شد. این تیم در مرحله حذفی به آلمان خورد و با دو گل شکست خورد تا وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشته باشد.
 

 روش جدید تمرین بارسا با فلیک
هانسی فلیک، سرمربی آلمانی بارسلونا، جلسه تمرینی روز جمعه را برای نیم ساعت به روی رسانه‌ها باز کرد تا روش‌های کاری خود را نشان دهد. در این مدت کوتاه، بازی‌های ابتدایی تمرین که توسط ژاوی هرناندز اجرا می‌شد، لغو شده‌اند.
 فلیک در ۹ روزی که مسئولیت بارسلونا را بر عهده داشته، فلسفه خود را نشان داده و تأکید ویژه‌ای بر جنبه فیزیکی داشته است. این جمعه، فلیک به رسانه‌ها اجازه داد به مدت نیم‌ساعت تمرین را زیر نظر داشته باشند تا بتوانند روش‌های تمرینی جدید را ببینند. آنچه بیش از همه جلب توجه کرد، این بود که با حضور فلیک، دیگر خبری از بازی‌های کوچک ابتدای تمرین که به منظور آمادگی بازیکنان برای شروع کردن تمرین اجرا می‌شد، نیست. با فلیک، از دقیقه اول کار شروع می‌شود و هیچ جایی برای تفریح وجود ندارد. این به آن معنا نیست که فلیک رفتار دوستانه ندارد و با بازیکنان جدی است. با وجود مشکلات زبانی، او اسپانیایی را شکسته صحبت می‌کند و سعی می‌کند با بازیکنان شوخی کند. او هیچ لحظه‌ای را از دست نداد و شخصاً تمام تمرینات را نظارت کرد.


فیفا دوباره تصمیم‌گیری برای حذف اسرائیل را به تعویق انداخت
فیفا تصمیم‌گیری درباره پیشنهاد فلسطینی‌ها مبنی بر تعلیق اسرائیل از فوتبال بین‌المللی را به دلیل درگیری با حماس به تعویق انداخت و راه را برای حضور تیم ملی مردان اسرائیل در المپیک پاریس باز کرد. هیأت‌رئیسه فیفا قرار بود شنبه در یک جلسه فوق‌العاده پس از درخواست برای ارزیابی حقوقی مستقل از پیشنهاد فلسطین تصمیم بگیرد. قرار بود این تصمیم ۴ روز قبل از شروع مسابقات فوتبال المپیک گرفته شود. رژیم صهیونیستی در این بازی‌ها با ژاپن، مالی و پاراگوئه همگروه شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی