نوری: مدیرعامل سابق باید بگوید پول‌ها کجا خرج شد

درآمدهای آنچنانی خطیر، بدهی‌های آنچنانی استقلال

فائزه زمانی
خبرنگار


درحالی که در زمان مدیریت خطیر پیراهن استقلال جای خالی نداشت و سرتاسر آن با نام اسپانسرهای مختلف پوشیده شده بود، به نظر نمی‌رسید این فرایند منجر به تداوم بدهکاری آبی‌ها شود و پیش‌بینی می‌شد مبالغی برای تسویه‌حساب‌ها درنظر گرفته شود اما خطیر اقدامی در این راستا انجام نداد.
عدم پرداخت مطالبات بازیکنانی چون کوین یامگا، گوستاوو بلانکو و عزیزبک آمانوف این سؤال را به وجود آورد که آن همه درآمد که خطیر مدعی‌اش شده بود، خرج چه اموری شد؟
علی خطیر خود ادعا کرده است که فقط از یکی از اسپانسرهای سابق استقلال 80 میلیارد به جیب باشگاه زده است؛ طبق ادعای او این مبلغ فقط بابت تبلیغ یکی از اسپانسرها بوده و حالا این سؤال مطرح می‌شود که این چه درآمدی است که به هیچ کدام از زخم‌های باشگاه زده نشد.
مدیر سابق نه‌تنها بازیکنان دلخواه نکونام را به خدمت نگرفت بلکه مطالبات بازیکنانی چون آمانوف را هم پرداخت نکرد و کار به جایی رسید که حالا باشگاه استقلال آن هم با دوندگی‌های فراوان در دادگاه CAS، محکوم به پرداخت 310 هزار دلار شده است. این بدهی نشان می‌دهد درآمدهای زمان او خرج امور دیگری شده است.
محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است که خطیر باید توضیح دهد این پول‌ها کجا رفته است: «او برخلاف ادعاها و اظهارنظرات اینچنینی باید توضیح بدهد که این پول‌ها کجا رفته است. خطیر نمایش تلویزیونی زیادی داشت و هر روز اسم یک اسپانسر را به میان می‌آورد.
 متأسفانه در زمان او حاشیه‌ها زیاد بود و گریبان تیم را گرفت. او اگر ادعای 80 میلیاردی دارد، پس چرا در بازار نقل و انتقالات بازیکنانی که باید را جذب نکردند که در نهایت صدای نکونام هم در نیاید و سرمربی انتقاد نکند؟!
پیراهن استقلال در زمان خطیر به اندازه یک نقطه هم جای خالی نداشت و سرتاسر آن پر از تبلیغ بود اما خطیر هیچ وقت راجع به پول‌هایی که گرفت شفاف‌سازی نکرد و معلوم نشد این درآمدها کجا رفته و دقیقاً در چه مواردی خرج شده است.»
منتقد مدیرسابق استقلال معتقد است او باید در برابر این پول‌ها پاسخگو باشد: «در این میان اسپانسرهایی هم بودند که از نام بزرگ استقلال سوءاستفاده کردند و دست آخر هم سر مردم کلاه گذاشتند. خطیر در برابر این موضوعات مسئول است و باید پاسخگو باشد.
 او فقط بلد بود قرارداد ببندد و عکس بیندازد ولی موقع خرج کردن پول‌ها که می‌رسید هیچ‌کسی نمی‌فهمید این پول‌ها چه می‌شود و چرا بازیکنان در شأن استقلال جذب نشده‌اند. یک ریال از این درآمد‌ها صرف بدهی‌های باشگاه نشد که خیلی جاها کار به شکایت و شکایت‌بازی کشیده شد. خطیر در زمان مدیریتش پاسخگو نبود، الان هم که رفته و هیچی به هیچی. او باید شفاف‌سازی کند که درآمدهای حاصل از اسپانسرهای استقلال را کجا خرج کرده است. باید مسئولان بالادستی وارد شوند و جایی وجود داشته باشد که از او توضیح بخواهند تا او پاسخگو باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی