رقابت با صنعتی‌ها در لیگ برتر بی‌عدالتی است

فروردین: درباره پول‌پاشی‌ها تذکر داده بودم

محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش در مجلس یازدهم و نماینده مجلس دوازدهم در گفت‌وگویی در خصوص فساد در فوتبال اظهار کرد: «فساد ناشی از یک سیستم فشل مدیریتی است که به دلیل نبود شایسته‌سالاری و کارآمدی حاصل شده است. اینکه مدیری در یک مجموعه قرار گرفته و به خاطر بی‌لیاقتی آن فرد، آن مجموعه دچار انحراف می‌شود. یک موقعی فساد مالی دیده نمی‌شود اما همین فساد باعث تحمیل هزینه به باشگاه می‌شود و در جهت دیگر مربی ناکارآمد از امکانات و اعتبارات و زیرساخت‌ها استفاده می‌کند اما خروجی درستی ندارد.»
او لابی و ارتباطات غیرکارشناسی را به عنوان عوامل فساد برشمرد و گفت: «اینکه یک مسئول نتواند پاسخگوی نیازهای خود باشد، مشکلاتی را به وجود می‌آورد که نتیجه آن لغزش و انحراف است. باشگاه‌های دولتی زیرمجموعه وزارت ورزش هستند و برخی آنقدر مشغله دارند که نمی‌توانند به جزئیات برای موضوعات نظارت کنند اما اگر عملکرد خوبی در انتخاب مدیران صورت می‌گرفت، شاهد این اتفاقات نبودیم.»
این نماینده مجلس یادآور شد: «قبلاً درباره وضعیت باشگاه‌های صنعتی و پول‌پاشی‌ها تذکر داده بودم. اینکه باشگاه‌های صنعتی در رقابت با سایر باشگاه‌ها دچار بی‌عدالتی محض هستند. آنها برای جلب بازیکن ریخت و پاش مالی می‌کنند البته این اتفاقات تا قبل از سال ۱۴۰۲ بود که هیچ‌گونه سقف قراردادی پیش‌بینی نشد. از وقتی که فدراسیون فوتبال سقف قرارداد را تعیین کرد، لایه‌های پنهان در حوزه مسائل مالی
آشکار شد.»
فروردین تأکید کرد: «ما روی برنامه‌های تلویزیونی هم صحبت داریم. برنامه‌ای که مدعی مبارزه با فساد در تلویزیون است در چهار سال گذشته کجا بوده، انگار که در این سال‌ها خواب بوده البته که در این بین شایعاتی مطرح است که آنها چشمان‌شان را روی موضوع پرونده فساد در فوتبال بسته بودند و اکنون که جامعه به این موضوع پی برده، همراه شده و صحبت از مبارزه با فساد می‌زنند. این برنامه تلویزیونی باید زودتر از اینها به فساد در فوتبال، سوءاستفاده‌ها، ابهامات در قراردادها و تبانی‌ها اشاره می‌کرد نه اینکه کل تمرکزش را روی این بگذارد که چه فردی رئیس فدراسیون می‌شود و یا نمی‌شود.»
او بیان داشت: «با توجه به اینکه رئیس‌جمهور منتخب عضو فراکسیون ورزش در مجلس یازدهم بود و از علاقه‌مندان به ورزش بویژه فوتبال و فوتسال است، انتظار می‌رود که گام‌های جدی برای مبارزه با فساد در ورزش برداشته و مشخصاً این موضوع به عنوان شاخصه‌های اصلی معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی