صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

بازتاب

جشن صعود ترکیه با ۳۰۰ کباب

ترکیه در مرحله یک هشتم رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ به مصاف اتریش رفت و موفق شد با نتیجه ۱-۲ برابر این تیم به پیروزی برسد و مجوز حضور در جمع هشت تیم برتر این مسابقات را به دست آورد که اتفاق بزرگی برای این تیم به حساب می‌آید. آنها باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هلند بروند و امیدوارند بتوانند این تیم را هم از سر راه بردارند و به نیمه‌نهایی برسند اما پیش از آن نیاز داشتند که یک جشن مفصل و فوق‌العاده برای دستاوردی که حاصل تلاش ستاره‌های این تیم است برگزار کنند.
یکی از اعضای تیم ملی ترکیه روز پس از بازی برابر اتریش با یک رستوران در هانوفر تماس گرفته و درخواست جالبی را مطرح کرده است. مدیر این رستوران در این باره به بیلد گفت: «من تماسی از سوی کسی داشتم که خودش را مدیر تیم ملی ترکیه معرفی کرد و سفارش ۳۰۰ عدد کباب برای سه ساعت بعد را داد. چنین چیزی باورم نمی‌شد. آنها همه را دعوت کرده بودند. این جمع شامل ۱۵۰ نفر بود. آنها همه اعضای تیم به علاوه نیروهای امنیتی، پلیس، کارمندان هتل و همه را دعوت کرده بودند. بازیکنان لحظات خوبی را سپری کردند و حتی یکی از آنها سه کباب خورد اما نمی‌گویم چه کسی. این یک راز برای رستوران ماست. بیشتر از صد کیلو گوشت مصرف کردیم تا این سفارش را آماده کنیم. ما این کباب‌ها را با بیشترین سرعت ممکن آماده کردیم. برای بیشتر از سه ساعت و نیم در حال پختن و سرو کردن این تعداد کباب تازه بودیم.»
بازیکنان تیم ملی ترکیه پس از خوردن این ۳۰۰ کباب تصمیم گرفتند که این لطف رستوران و کارمندانش را جبران کنند و پیراهنی که از سوی همه بازیکنان امضا شده بود را به آنها هدیه کردند.

 

پدر دروازه‌بان ترکیه: دعای هواداران مانع از گل اتریش شد

در حالی که به نظر می‌رسید کریستوف بومگارتنر از اتریش با یک ضربه سر تماشایی در لحظات پایانی می‌تواند بازی با ترکیه را به تساوی بکشاند اما این مرت گونوک بود که با شیرجه‌ای به سمت راست دروازه، توپ را به نحوی شگفت‌انگیز دفع و ترکیه را در یکی از بهترین بازی‌های این دوره از مسابقات یورو 2024، پیروز میدان کرد. ماهر گونوک، پدر دروازه‌بان ترکیه و مربی فوتبال، در گفت‌وگو با روزنامه حریت دراین‌باره گفته است: «وضعیت و عملکرد پسرم در زمین در آن لحظه آخر مرا خوشحال کرد. شاید دعای تمام هواداران فوتبال به همراه من، مانع از گل شدن آن توپ شد.»
خود مرت گونوک نیز از دعای هواداران ترکیه‌ای ابراز قدردانی کرده بود. او پس از بازی مقابل اتریش گفته بود: «این یک پیروزی بزرگ بود. از همه کسانی که برای ما دعا کردند تشکر می‌کنم، هنوز راه زیادی در پیش داریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی