صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

ورود خانواده‌ها به تصمیم‌گیری فوتبالیست‌ها درباره انتخاب تیم آینده

هر چه همسرم بگوید

حامد جیرودی
خبر‌نگار


فصل نقل و انتقالات که از راه می‌رسد، اخبار زیادی پیرامون جدایی بازیکنان از تیم‌ها و پیوستن‌شان به تیم‌های دیگر به گوش می‌رسد. در این میان طبیعی است که نارضایتی بازیکن از تیم فعلی‌اش به لحاظ شرایطی که دارد و یا پیشنهاد بهتری که از تیم دیگری دریافت کرده، در جدایی او مؤثر باشد. در این میان، دلال‌ها و ایجنت‌ها نیز نقش عمده‌ای در جابه‌جایی بازیکنان ایفا می‌کنند چرا که هر چقدر بتوانند انتقال‌های بیشتری انجام دهند، سود بیشتری نصیب‌شان می‌شود. اما حالا مدتی است که گزینه دیگری هم در تصمیم‌گیری فوتبالیست‌ها در انتخاب تیم آینده‌شان بسیار مؤثر است و آن همسران و یا بعضاً خانواده‌های آنها هستند.
آنهایی که اخبار فوتبال اروپا و جهان را دنبال می‌کنند، احتمالاً شنیده‌اند که زمانی لیونل مسی پیشنهاد یک میلیارد دلاری از الهلال برای حضور در این تیم دریافت کرده بود ولی خبر رسید با وجود اینکه این فوق ستاره آرژانتینی سفیر گردشگری عربستان بود، آنتونلا همسر مسی، بشدت با انتقال همسرش به عربستان مخالف بود و در نهایت زندگی در امریکا را به عربستان ترجیح داد تا این انتقال بزرگ با شکست مواجه شود. مانند سرخیو راموس کاپیتان اسبق رئال مادرید و یا هوگو لوریس دروازه‌بان سابق فرانسه که همسران‌شان مخالف حضور آنها در عربستان بودند. هر چند که در این میان، جورجینا همسر کریستیانو رونالدو، به حضور او در عربستان رضایت داد و همه جا همراه این فوق ستاره پرتغالی دیده می‌شود.
البته این مخالفت‌ها تنها مربوط به حضور در فوتبال عربستان نیست. لوئیس فان‌خال سرمربی هلندی سابق منچستریونایتد که زمانی در بایرن‌مونیخ هم کار کرده بود، فاش کرد سال ۲۰۱۵ چطور لیزا همسر توماس مولر مانع از انتقال ۸۴ میلیون پوندی این ستاره آلمانی به اولدترافورد شده است. در این بین حتی راموس پس از جدایی از جمع کهکشانی‌ها از منچستریونایتد پیشنهاد داشت ولی خبر رسید همسر معروفش پیلار روبیو که یک مجری تلویزیونی هم هست مانع از انتقالش به جمع شیاطین‌سرخ شده ولی در عوض به حضور راموس در پاریس و حضور در PSG رضایت داد. در این بین، زین‌الدین زیدان هم زمانی گزینه جانشینی اوله‌گنار سولشائر در منچستریونایتد شده بود ولی نشریه «رکورد» نوشت این موضوع برای ورونیک، همسر زیدان چندان جذابیتی ندارد و او هیچ تمایلی به زندگی کردن در شهر منچستر ندارد.
تابستان ۲۰۱۷ اورتون به اولیویه ژیرو که جایگاهش در ترکیب آرسنال را از دست داده بود، پیشنهاد داد اما خبر رسید همسرش جنیفر داد تمایلی به این انتقال ندارد. سم آلردایس سرمربی وقت اورتون هم در این مورد گفت: «ژیرو نمی‌خواهد لندن را ترک کند. این خیلی مهم است که همسر شما چه می‌گوید. به طور طبیعی آنها رئیس هستند. این را با تجربه‌ام می‌گویم.» جالب اینکه این مهاجم فرانسوی بعد از ترک توپچی‌ها هم در لندن ماند تا برای چلسی بازی کند.
اینها همه اخباری غیررسمی از تأثیر همسران فوتبالیست‌ها روی آنها در انتخاب‌های‌شان است ولی در ایران این موضوع جنبه‌ای نیمه رسمی به خود گرفته. چرا که می‌بینیم همسران تعدادی از بازیکنان در صفحات شخصی‌شان در فضای مجازی، در این باره با پست و استوری اظهارنظر می‌کنند و یا برخی دیگر از اعضای خانواده مانند برادر بازیکن درباره قرار گرفتن او در لیست مازاد موضع می‌گیرند. این تأثیر‌گذاری در این فصل از نقل و انتقالات هم شدت بیشتری به خود گرفته و بازیکنان درباره رفتن به تیم یا شهر دیگر می‌گویند: «هر چه همسرم بگوید!»

جستجو
آرشیو تاریخی