صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و هفت - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

بازیکنانی که تمام لیگ در زمین بودند

پای ثابت‌های لیگ، دو رقمی هم نشدند

بیش از 400 بازیکن در لیگ بیست و سوم برای 16 تیم به میدان رفتند. از این تعداد فقط 9 بازیکن در تمام 30 هفته لیگ به میدان رفتند یعنی به طور میانگین از هر 45 بازیکن یک نفر. این آمار هم قابل‌تأمل و هم نگران‌کننده است.
 
فقط یک گلر
حسین پورحمیدی دروازه‌بان موفق فصل گذشته آلومینیوم اراک جانشین محمدرضا اخباری شد که این دروازه‌بان هم یکی از خوب‌های تراکتور بود. او در تمام 30 هفته بازیکن ثابت تراکتوری‌ها بود. پورحمیدی اما در دو بازی اول مقابل سپاهان و پرسپولیس با اشتباهات فاحشی که انجام داد دو شکست متوالی را تجربه کرد. همین اتفاق انتقادهایی را برایش به همراه داشت. اینکه او شاید تجربه کافی برای بازی در تیم‌های پرطرفدار را ندارد. اما روزهای خوب این دروازه‌بان از هفته سوم آغاز شد؛ به طوری که تا پایان نیم‌فصل 10 کلین‌ شیت را به نام خود ثبت و از این بابت رکورددار شد. پورحمیدی در نیم‌فصل دوم هم 8 مرتبه دروازه‌اش را بسته نگه داشت.
 
قهرمان با یک سهمیه
از تیم‌های بالای جدول لیگ بیست و سوم تیم‌های استقلال و سپاهان هیچ نماینده‌ای در این جدول ندارند. پرسپولیس هم به عنوان قهرمان لیگ فقط یک بازیکن داشته که در تمام 30هفته به میدان رفته است. مسعود ریگی هافبک دفاعی قرمزهای پایتخت در 30هفته‌ای که به زمین رفته، در 19 بازی بازیکن ثابت بوده و مجموع دقایق حضورش در زمین 1997 بوده است.
 
رکورد در اختیار شمس‌آذر
معمولاً در پایان هر فصل و از میان 16 تیم لیگ برتر بیشتر از 5-6 بازیکن را نمی‌دیدیم که در تمام 30 هفته به میدان رفته باشند. اما در لیگ بیست و سوم تیم شمس‌آذر یک رکورد جالب را به نام خود ثبت کرد. در تیم سعید دقیقی چهار بازیکن بودند که این آمار را به نام خود ثبت کردند. علی آزادمنش، امیرمحمد نسایی، پوریا سرآبادانی و حسین گودرزی هیچ‌وقت چهارکارته و مصدوم نشدند و آنقدر خودشان را به خوبی در شرایط مسابقه حفظ کردند که در تمام بازی‌ها به میدان رفتند.
 
کاپیتان تیم سقوط‌کرده
تیم سقوط‌کرده صنعت‌نفت آبادان هم یک نماینده در این جدول دارد. طالب ریکانی کاپیتان نفتی‌ها که چند روز پیش خبر جدایی‌اش را از صنعت نفت رسانه‌ای کرده در تمام 30هفته لیگ در ترکیب تیمش حضور داشت. طبق آمار موجود او در 18 بازی حضوری ثابت داشته و طی 2359 دقیقه بازی‌اش شش گل زده و 3 پاس گل هم داده است.
 
فینالیست حذفی هم با یک بازیکن
تیم مس رفسنجان که با محرم نویدکیا در نیم فصل کاملاً متحول شد و توانست تا فینال جام حذفی هم برود، فقط یک بازیکن داشت که در تمام هفته‌های لیگ به میدان رفت. محمدمهدی محبی در 17 بازی حضوری ثابت داشت و در مجموع 2181 دقیقه بازی کرد. او سه گل زد و دو پاس گل هم داد.
 شماره 16 آلومینیوم هم هست
در این جدول 9 نفره نام یونس اکبرپور مدافع چپ آلومینیوم اراک هم دیده می‌شود. او در 28بازی تعویض نشده و با مجموع دو بازی دیگرش 2692 دقیقه در زمین بود. اکبرپور در این 30 هفته 4 پاس گل هم داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی