پدیده عجیب ادمین-خبرنگارنماهای ورزشی

محمدرضا رحیم‌پور
خبر‌نگار

حکایت فصل نقل‌وانتقالات امسال لیگ برتر همان داستان سال‌های اخیر است و احتمالاً خط و نشان‌هایی مانند سقف بودجه و سفت و سخت‌تر شدن قراردادها هم نمی‌تواند ترمز نجومی‌‍‌شدن رقم‌های پیشنهادی باشگاه‌های لیگ برتری را بکشد. اگر سال گذشته صحبت از قراردادهای ۲۰تا۳۰میلیاردی برق از سر هواداران می‌پراند، امسال صحبت از پیشنهادهای ۵۰ تا ۶۰ میلیاردی برخی از بازیکنان برای یک سال است. در این راه دلال‌ها برای افزایش قیمت بازیکنان خود دست به هر کاری می‌زنند و با پیشنهادات پنهانی و شخصی سعی دارند تا قیمت بازیکنان مدنظر را با پیشنهاد‌سازی فیک، بالاتر ببرند و متأسفانه هستند مدیرانی که در زمین دلال‌ها بازی می‌کنند و فریب این جریان‌سازی‌های فیک را می‌خورند. یکی از این روش‌ها، تغییراتی است که در فعالیت‌های مجازی آنها مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، آنها هم‌تیمی‌های سابق خود را آنفالو می‌کنند و در ادامه صفحه مجازی باشگاه و مربی خاصی را دنبال می‌کنند تا نشان دهند که به آن باشگاه علاقه و یا پیشنهاد دارند. یا اینکه مدیران برنامه‌ها با پیام به برخی از ادمین- خبرنگارنماها، با انتشار اخبار فیک از راه فضای مجازی با انتشار پست و استوری خود کسب درآمد می‌کنند. این سال‌ها خیلی از دلالان و شبکه مافیایی فوتبال به حربه جدیدی روی آورده‌اند و با استفاده از فن‌پیج‌ها و خبرسازی غیرواقعی و بزرگنمایی‌، به بازارگرمی برای بازیکنان فوتبال می‌پردازند تا در این بازار، بازیکن 3میلیاردی را با ۳۰ میلیارد روانه یک باشگاه کنند! نکته قابل تأمل، بازی خوردن هواداران فوتبال در چنین بزرگ‌نمایی‌های قلابی است. این موضوع باعث شده تا در میان انبوهی از استوری‌های فروش پکیج‌های افزایش رویش مو، تبلیغات سایت‌های شرط‌بندی و امثالهم، گاهی هم اخبار دروغی از زبان برخی از این ادمین-خبرنگارنماها در فضای مجازی شنیده شود و با واکنش هواداران و پیشنهادسازی‌های فیک، قیمت آنها در بازار چندین برابر می‌شود! فوتبال ایران در فصل نقل‌وانتقالات برای صیانت از بیت‌المال به چنین مدیرانی احتیاج دارد؛ مدیرانی که با بی‌توجهی و بی‌تفاوتی نسبت به بزرگ‌نمایی‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، اجازه سوء‌استفاده شبکه دلالی فوتبال را ندهد، مدیرانی که البته باتوجه وضعیت این روزهای فوتبال ایران، به نظر می‌رسد انگشت‌شمارند!

جستجو
آرشیو تاریخی