نعمت‌زاده هم می‌تواند در المپیک مدال بگیرد

کمرانی: کیانی برای قهرمانی در تکواندو آفریده شده است

مهرو کمرانی 6 سالی سرمربی تیم ملی تکواندو دختران بود. مربی‌ای که کیمیا علیزاده با هدایت او در المپیک ریو برای اولین بار چشم ورزش زنان ایران را به جمال مدال المپیک روشن کرد. کمرانی که سال‌ها در اردوهای تیم ملی ناهید کیانی را زیرنظر داشته حرف‌های جالبی درباره ویژگی‌های بارز او می‌زند و معتقد است ناهید کیانی اگر روحیه خوبی داشته باشد می‌تواند از شیاپ چانگ پاریس مدال المپیک را دشت کند. او که یک سالی هدایت مبینا نعمت‌زاده دیگر المپین تکواندو دختران را هم برعهده داشته، او را دختری قوی و محکم می‌داند و اینطور که می‌گوید علاوه بر کیانی، می‌شود به مدال نعمت‌زاده هم در المپیک پاریس امیدوار بود.
 کیانی بعد از اتفاقاتی که در المپیک توکیو تجربه کرد، کمی افسرده شد و روزهای بدی را پشت سر گذاشت، چه چیزی باعث شد تا او محکم‌تر از قبل به روی شیاپ چانگ برگردد؟
هر ورزشکاری در مسیر قهرمانی فراز و نشیب‌هایی دارد. من معتقد هستم هر کسی برای رسالتی به این دنیا می‌آید. ناهید هم همینطور است و من مطمئنم برای قهرمانی در تکواندو آفریده شده است. او بعد از المپیک توکیو روزهای سختی را پشت سر گذاشت اما با عشق و علاقه‌ای که به این رشته داشت، دوباره برگشت. البته نباید نقش حمایت‌هایی که از او شد و همچنین عشق و علاقه‌ای که مردم به او دادند را نادیده گرفت. بعد از اتفاقات توکیو من شاهد بودم که بسیاری از دختران تکواندوکار و مردم عادی به او انگیزه می‌دادند و همه جوره او را تشویق می‌کردند تا دوباره به روزهای اوجش برگردد.
  فکر می‌کنید کیانی با نوسانات اخیر از نظر روحی و روانی آمادگی حضور در میدان المپیک را دارد؟
هر ورزشکاری بهترین روانشناس خود است. هر چقدر هم که همه دست به دست هم بدهند، تا زمانی که ناهید خودش نخواهد نمی‌تواند در بهترین شرایط روحی و روانی قرار بگیرد. با شناختی که از کیانی دارم به این موضوع ایمان دارم که هرگاه او مصمم بوده و از ته دل چیزی را خواسته و به مربیان خود اعتماد کرده مدال گرفته است. ناهید اگر روحیه خوبی داشته باشد می‌تواند در المپیک مدال بگیرد و دل همه دخترانی را که دوست دارند جای او باشند، شاد کند.
 ویژگی بارزی که از کیانی یک قهرمان قدرتمند ساخته، چیست؟
ویژگی منحصربه فرد ناهید این است که فشارها روی او تأثیری ندارد و به او استرس نمی‌دهد. معمولاً ورزشکاران دیگر این مدلی هستند که وقتی نگاه‌های زیادی روی آنها است عملکرد ضعیفی داشته و نمی‌توانند کارخود را بکنند اما ناهید دقیقاً برعکس است؛ هر زمان که نگاه‌های بیشتری روی او متمرکز باشد، عملکرد بهتری دارد. کافی است روز مسابقه از نظر روحی و روانی در شرایطی خوبی باشد، آن وقت است که کارش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.
 شرایط مبینا نعمت‌زاده را چطور می‌بینید؟
مبینا حدود یک سالی در اردوها با من بود. ویژگی بارز او این است که کلاً از نظر روحی و روانی نوسان ندارد و اگر از نظر فنی شرایط خوبی داشته باشد، همیشه در اوج خود است. فقط تنها مشکلی که وجود دارد، مبینا خیلی زود آنالیز می‌شود و کادرفنی باید از این نظر حواسش را جمع کند و استراتژی لازم را به کار بگیرد. او دختر قوی و محکمی است و اگر از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی باشد، می‌تواند مدال بگیرد.
 علاوه بر کیانی، به مدال نعمت‌زاده هم می‌شود امیدوار بود؟
هم کیانی و هم نعمت‌زاده از نظر سیدبندی شرایط خوبی دارند و در اولین مرحله حریفان راحتی در پیش دارند. هر دوی آنها شرایط خوبی داشته و می‌توانند در المپیک مدال بگیرند و کیمیای دوم باشند.
جستجو
آرشیو تاریخی