صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و پنج - ۱۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و پنج - ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

خبر و مصاحبه

پیشنهاد سپاهان به گلزن عراقی
یکی از رسانه‌های کشور عراق از تمایل باشگاه سپاهان اصفهان به جذب مهاجم تیم ملی عراق خبر داد. رسانه «موقع المحترفین» گزارش داد که ایمن حسین، مهاجم تیم ملی فوتبال این کشور مورد توجه باشگاه‌های سپاهان ایران، خورفکان امارات، الرائد عربستان و الخور قطر قرار گرفته است. این سایت مدعی شد گلزن عراقی که 6 بار در جام ملت‌های آسیا 2023 موفق به گلزنی شد، به تیم قطری نزدیک‌تر از سایر باشگاه‌هاست. هنوز دو هفته از مسابقات لیگ برتر عراق باقی مانده و حسین که در تیم نیروی هوایی عراق به میدان می‌رود، در پایان این رقابت‌ها درباره پیشنهادهای خود تصمیم می‌گیرد.
 

جدایی واگنین از تراکتور
گوستاو واگنین سومین بازیکن خارجی تراکتور است که به سمت در خروجی باشگاه می‌رود. پیش از این صفا هادی و میلوش دلتیچ با تیم تراکتور وداع کردند و حتی دلتیچ تیم جدید خود را هم معرفی کرد. گوستاوو در دو فصل گذشته عملکرد خوبی داشت اما حالا قراردادش با این تیم به پایان رسیده و پیشنهادی هم برای تمدید قرارداد نگرفته تا احتمال جدایی او قوت بگیرد. واگنین که عملکرد خوبی در این دو فصل داشت، با جدایی خود یک سهمیه را برای خرید بازیکن خارجی باز می‌کند تا زنوزی علاوه بر هدف بزرگ برای خرید مهاجم کارآمد، امکان خرید دو بازیکن دیگر را هم داشته باشد. گوستاوو نیز در این مدت رابطه بسیار خوبی با ریکاردو آلوز و البته سایر بازیکنان تراکتور داشت و به جز درگیری آخر فصل، حاشیه دیگری از او مشاهده نشد تا به عنوان یک خارجی موفق در آستانه جدایی باشد.
 

سرمربی استقلال خوزستان قطعاً خارجی است
پس از تغییرات مدیریتی در استقلال خوزستان و حضور کیوان بابادی روی صندلی ریاست، هواداران این تیم شاهد استعفای سیروس پورموسوی از هدایت آبی‌پوشان بودند که این موضوع نیز در سریع‌ترین زمان ممکن، با موافقت مدیریت باشگاه همراه شد. باشگاه استقلال خوزستان در روزهای گذشته تلاش کرده تا با گزینه‌های مختلف وارد مذاکره شود و در شرایطی که طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر احتمال حضور یک سرمربی اروپایی روی نیمکت استقلال خوزستان به گوش می‌رسید، حالا گفته می‌شود که این تیم روی دو گزینه به جمع‌بندی نهایی رسیده است. مدیران استقلال خوزستان قرار است نیمکت خود را به یکی از این دو گزینه خارجی بسپارند و به محض اینکه مجوزهای لازم در این خصوص صادر شود، از جانشین سیروس پورموسوی رونمایی خواهد شد. بدین ترتیب باید گفت که برخلاف شایعات دیروز، سرمربی استقلال خوزستان قطعاً خارجی است و نام او بزودی اعلام می‌شود.
 

نویدکیا ماندگار شد
ماجرای ادامه یا قطع همکاری محرم نویدکیا با مس رفسنجان یکی از اتفاقات مورد بحث در فوتبال ایران به‌شمار می‌رود. در این خصوص طی روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های متعددی صورت گرفته است. درباره محرم نویدکیا گفته می‌شد که او گزینه اصلی هدایت گل‌گهر سیرجان است و از باشگاه سپاهان نیز پالس‌هایی دریافت کرده است. این در حالی است که مدیران مس رفسنجان هم سفت و سخت برای تمدید قرارداد این سرمربی اقدام کرده و منتظر جواب وی هستند. نویدکیا که بارها اعلام کرده علاقه‌مند به همکاری با مس رفسنجان است، خواهان دریافت بودجه‌ای مناسب شده و در این خصوص موافقت شفاهی مدیران رده بالای شرکت مس ایران را دریافت کرده است. حسین پورمحمدی، مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در صفحه شخصی‌اش اینطور نوشته است: ««به لطف خدا و عنایت امیرالمؤمنین(ع) فصل جدید با محرم نویدکیا ادامه می‌دهیم.»
 

سلیمانی: دوست ندارم
در یک تیم تدافعی بازی کنم
محمدرضا سلیمانی، مهاجم فصل گذشته ملوان درباره عملکرد تیمش در فصل گذشته می‌گوید: «یکی از دلایل موفقیت تیم ما رفاقت و همدلی بازیکنان بود، از طرفی رقابت بین بازیکنان خیلی نزدیک بود و سبک مربیگری تارتار هم طوری است که هر بازیکنی نمی‌تواند از فیکس بودنش مطمئن باشد. در فصل گذشته فراتر از حد انتظار نتیجه گرفتیم و خوشبختانه هواداران و مردم انزلی را خوشحال کردیم.» مهاجم فصل گذشته ملوان تمایل دارد در تیمی بازی کند که بیشتر میل به بازی تهاجمی داشته باشد: «من هشت گل زدم، سه پاس گل دادم و دو پنالتی گرفتم، آن هم در حالی که چهار بازی ابتدایی را به دلیل مسائل مربوط به خدمت سربازی و صادر شدن کارتم از دست دادم. الان هم دوست ندارم در تیمی بازی کنم که سبک بازی‌اش تدافعی باشد. دوست دارم در تیمی باشم که تهاجمی فوتبال بازی می‌کند تا بتوانم خودم را بیشتر نشان دهم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی