خبر و مصاحبه

مذاکره با مرادمند بی‌نتیجه ماند
مذاکرات باشگاه استقلال با محمدحسین مرادمند به نتیجه نرسیده است. مرادمند فصل قبل عملکرد خوبی در خط دفاعی آبی‌پوشان داشت و همین موضوع باعث شده است تا جواد نکونام این فصل هم خواهان تمدید قرارداد با او باشد. درحالی که قرار بود مدیران باشگاه پای میز مذاکره با این بازیکن بنشینند، حالا اختلافات مالی مانع توافق او با استقلال شده است و احتمالاً او در روزهای آینده از جمع آبی‌پوشان جدا می‌شود. او علاوه بر استقلال از تیم تراکتور هم با رقم بسیار خوبی پیشنهاد دارد و حالا احتمالاً بزودی پای میز مذاکره با این باشگاه خواهد نشست. او فصل قبل در 16 بازی با پیراهن استقلال به میدان رفت و 2 گل برای این تیم به ثمر رساند.
 

بازگشت شجاعیان
 یک شوخی تلخ!
در لیست ورودی باشگاه استقلال به تازگی اسم داریوش شجاعیان هافبک فصل قبل تیم هوادار دیده می‌شود.
 او که فصل قبل در 26 بازی به میدان رفت، با ثبت 6 گل آمار نسبتاً خوبی در تیم هوادار از خود به جای گذاشت. شجاعیان قبلاً 4 سالی در استقلال بازی کرده اما هیچ‌وقت بازدهی خوبی در این تیم نداشته. در شرایطی که به عقیده بسیاری از کارشناسان، استقلال مشکل بازیکن داشته و نیاز به جذب ستاره دارد، جذب بازیکنی مثل شجاعیان که قبلاً امتحان خود را پس داده است، عجیب به نظر می‌رسد و این سؤال مطرح می‌شود که چرا اصلاً استقلال باید سراغ بازیکنی مثل او برود؟ برخی بازیکنان وقتی از استقلال می‌روند، قدری شکوفا می‌شوند اما این به دلیل بازی در تیمی سطح پایین‌تر است و این قبیل بازیکنان اصولاً در حد و اندازه بازی در تیم‌های بزرگ نیستند و نمی‌توانند بار روانی حضور در چنین تیم‌هایی را به دوش بکشند.
 

خبر خوب برای استقلالی‌ها
نام جلال‌الدین ماشاریپوف وینگر ازبکستانی استقلال در لیست تیم ملی این کشور برای حضور در المپیک پاریس قرار ندارد. درحالی که 25 روز تا شروع المپیک باقی مانده است، لیست تیم ملی فوتبال ازبکستان برای حضور در این بازی‌ها اعلام شد که نام ماشاریپوف در آن دیده نمی‌شود. این موضوع قطعاً خبر خوبی برای استقلالی‌هاست و با این اتفاق خیال مدیران باشگاه تا حدودی راحت شد. حالا با غیبت او در لیست تیم ملی کشورش، این بازیکن می‌تواند بموقع سر تمرینات حاضر شده و با باقی بازیکنان برای شروع لیگ بیست و چهارم آماده شود. برخلاف ماشاریپوف، استون اورونوف در این لیست حضور دارد و احتمالاً در تمرینات سرخپوشان غایب خواهد بود که این موضوع قطعاً می‌تواند به ضرر تیم پرسپولیس باشد.
 

خبری از دستیار خارجی نکونام نیست
همچنان خبری از دستیار خارجی نکونام نیست. درحالی که قرار بود با تصمیم جواد نکونام یکی، دو دستیار خارجی به کادر فنی استقلال اضافه شود، باشگاه هنوز اقدامی در این باره نکرده است.
 گفته شد نکونام بعد از توافق با مدیران باشگاه قرار است نام چند دستیار خارجی را برای قرار گرفتن در کنار خود به باشگاه ارائه دهد تا پروژه تقویت کادرفنی برای فصل بعد به سرانجام برسد اما حالا نه‌تنها خبری از شروع تمرینات استقلال نیست که به نظر می‌رسد ماجرای جذب دستیار خارجی هم منتفی است.
 در روزهای قبل صحبت‌هایی درباره جذب یک مربی اسپانیایی که سابقه حضور در باشگاه بارسلونا را داشت، به گوش می‌رسید اما با عکس‌العمل کند باشگاه گویا نکونام قصد دارد با همین کادر ادامه بدهد.
 

حمایت رشیدی از حسینی
منصور رشیدی پیشکسوت باشگاه استقلال بعد از شایعات جدایی سیدحسین حسینی از استقلال و جذب دروازه‌بان خارجی معتقد است حسینی باید همچنان در استقلال بماند و جذب گزینه خارجی فقط هزینه اضافی است.
او در واکنش به جدایی حسینی گفت: «اینقدر نگویید حسینی می‌رود، مگر چکار کرده است. دروازه‌بان خارجی برای استقلال فقط هزینه اضافی است. نمی‌دانم این حرف‌ها برای چیست و از کجا نشأت می‌گیرد.  ما دروازه‌بان خوبی داریم و اصلاً نیازی به دروازه‌بان خارجی نداریم. اصلاً چرا باید حسینی از استقلال برود! من متوجه نمی‌شوم این پسر خوب چه کار کرده که نمی‌تواند دوباره برای تیمش بازی کند.
متأسفانه اینقدر به این مسائل دامن می‌زنند تا یک حرف پوچ و یک شایعه در نهایت به یک واقعیت تبدیل شود. اصلاً نباید حرفی از جدایی حسینی مطرح بشود.
 او دروازه‌بان استقلال است و من معتقدم تا زمانی که می‌تواند فوتبال را در سطح عالی بازی کند، باید در این تیم بماند و برای خودش و استقلال افتخار بیافریند.»

جستجو
آرشیو تاریخی