صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و چهار - ۱۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و چهار - ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

عملکرد ضعیف نفت آبادان در لیگ بیست و سوم

سقوط آزاد زرد دوست‌داشتنی

حسین برزگر
خبر‌نگار

استعفای ویسی
عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان بعد از شکست در بازی معوقه مقابل گل‌گهر به دلیل شعارهایی که هواداران به او دادند از سمت خود استعفا داد. «همان‌طور که هواداران خواستند که من بمانم و با تمام وجود ماندم، فکر می‌کنم این مرتبه شعارشان درست و منطقی بود و شاید نفر بعدی بتواند این کار را انجام دهد.» اما بعد از جلسه هیأت مدیره مقرر شد که او تا پایان نیم فصل بماند. سرمربی صنعت نفت در هفته پایانی نیم‌فصل و درحالی که تیمش در مکان پانزدهم ایستاده بود با قبول شکست 3-0 در خانه تراکتور از سمت خود استعفا داد و مسئولان باشگاه هم با تصمیم او موافقت کردند. ویسی در 15 بازی 8 باخت، 2 پیروزی و 5 تساوی به دست آورد.
 
برکناری و تهدید بختیاری زاده
سهراب بختیاری‌زاده بعد از جدایی ویسی هدایت تیم صنعت نفت را برعهده گرفت. اما عمر مربیگری‌اش در این تیم زیاد نبود. او پس از ۶ بازی در لیگ برتر که حاصل آن ۴ شکست و ۲ تساوی بود، از هدایت این تیم برکنار شد. نفت آبادان تحت هدایت بختیاری‌زاده با شکست مقابل استقلال ملاثانی از جام حذفی هم کنار رفته بود. قبل از برکناری بختیاری‌زاده و به ادعای خودش توسط یکی از بستگان بازیکنی که در لیست او قرار نداشت با قمه مورد حمله قرار گرفت.
 
سقوط با کمالوند
صنعت نفت از بازی هفته بیست‌ودوم مقابل سپاهان با هدایت فراز کمالوند به میدان رفت. آنها در این بازی بزرگ برنده شدند و امیدها برای بقای این تیم افزایش پیدا کرد. اما سه باخت متوالی مقابل استقلال خوزستان، پرسپولیس و هوادار کار را برای آنها سخت کرد. در هفته بیست‌ونهم و با قبول شکست در فولادشهر مقابل ذوب‌آهن سقوط‌شان به لیگ دسته اول قطعی شد.
 
ریکانی همچنان تأثیرگذار
36 بازیکن برای صنعت نفت به میدان رفتند و همچون چند سال اخیر کاپیتان طالب ریکانی مؤثرترین بازیکن تیمش بود. او در 30 هفته لیگ به میدان رفت و در مجموع حضوری 2359 دقیقه‌ای داشت. او چند روز پیش خبر جدایی‌اش از صنعت را منتشر کرد.
 
سه حریف خاص
تیم صنعت نفــــــــــــــت در لیگ بیست‌وسوم فقط مقابل سه تیم شکست نخورد. آنها با پیکان و شمس‌آذر در هر دو بازی به تساوی رضایت دادند و در همین دو بازی هم فقط مس رفسنجان را از پیش‌رو برداشتند.
 
شفر نیامده منتفی شد
درحالی که مدیران باشگاه نفت آبادان با این مربی خارجی برای نیم فصل قرارداد منعقد کرده بودند اما به یک باره اعلام شد: «باشگاه نفت بدون استعلام از مراجع ذیربط اقدام به معرفی وینفرد شفر به عنوان سرمربی خود کرده است.» گویا بعد از رفتن این مربی آلمانی از ایران، برخی مصاحبه‌های او مانع حضور مجددش در ایران و نفت آبادان شده است. هرچند پس از گاف مسئولان باشگاه برای جذب شفر بدون استعلام از مراجع ذیربط، مدیرعامل نفت آبادان گفته است که این مربی خارجی بزودی وارد ایران می‌شود اما یک منبع آگاه از باشگاه صنعت نفت مدعی شد: «باتوجه به مشکل پیش آمده، حضور این مربی آلمانی در آبادان منتفی شده است و حالا مدیران باشگاه درحال رایزنی برای انتخاب سرمربی دیگری هستند.»

جستجو
آرشیو تاریخی