صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و چهار - ۱۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و چهار - ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

سؤال بی‌پاسخ هواداران در آستانه فصل نقل و انتقالات

نویسنده لیست خرید سپاهان کیست؟

اکبر منتشلو
خبر‌نگار

برعکس آنچه که هواداران سپاهان و حتی مسئولان این تیم انتظار داشتند، وضعیت زردپوشان با هدایت ژوزه مواریس در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر خوب پیش نرفت. شروع خوب و پایان خوش شاگردان مواریس آنها را به آنچه که می‌خواستند، نرساند تا به جرأت بتوان این تیم را ناکام قطعی این دوره از رقابت‌ها نامید. سپاهان حتی نتوانست جایگاه و امتیازات دوره بیست‌ودوم را کسب کند و از همه لحاظ بازنده شد. در نهایت تلاش مواریس و شاگردانش به قهرمانی جام حذفی ختم شد. با پایان رقابت‌ها در لیگ برتر و جام حذفی، حرف‌وحدیث‌های زیادی برای سپاهان وجود داشت، البته قبل از حضور مواریس و در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر هم حرف‌وحدیث‌های زیادی وجود داشت که باید به برخی از آنها اشاره کرد تا شرایط فعلی این تیم را بهتر درک نمود.

 


 جذب بازیکن
بدون نظر سرمربی

ژوزه مورایس برای اولین بار که روی نیمکت سپاهان نشست، خیلی از بازیکنان را هم نمی‌شناخت و شاید بتوان گفت تا حدودی طبیعی بود هرچند حضور دیرهنگام این سرمربی باعث شد تا سپاهان بعداز خروج نویدکیا و آمدن سرمربی بعدی تعداد زیادی از بازیکنانش را جذب کند. اما این اتفاق برای فصل بعدی رقابت‌ها، یعنی نقل‌وانتقالات بیست‌وسومین دوره لیگ برتر هم رخ داد و مواریس که در مرخصی حضور داشت، گفته می‌شد سپاهانی‌ها بدون نظر سرمربی، بازیکنان‌شان را جذب کردند که هیچ وقت تکذیب یا تأیید نشد، ولی همواره صحبت از این موضوع وجود داشت.
 

 


اوج اختلاف در اردوی زردپوشان

با پایان رقابت‌های فوتبال در فصل گذشته (لیگ برتر و جام حذفی) و ناکامی نسبی سپاهان، صحبت از جدایی مورایس با وجود داشتن قرارداد به میان آمد و همچنان به قوت خودش باقی است. اما این سرمربی قرارداد داشت و البته علاقه‌مند به حضور مجدد در سپاهان، با وجود این شایعه جدایی هر روز قوت گرفت و در نهایت مشخص شد که برخی بازیکنان مطرح این تیم برای حضور مجدد در سپاهان، شرط گذاشته‌اند که در صورتی با سپاهان ادامه می‌دهند که سرمربی تغییر کند و این جدایی مورایس را بشدت قوت بخشید.
 

 


 مهلت 48 ساعته و مذاکره و جذب بازیکنان

با همه حرف‌وحدیث‌هایی که درباره جذب بازیکنان در سپاهان وجود داشته و دارد این روزها زردپوشان اصفهانی مهلت 48ساعته‌ای به مورایس داده‌اند تا شرایط خود را به سپاهان اعلام کند. اما در همین زمان که هنوز وضعیت سرمربی تیم مشخص نیست، سپاهان مثل سال‌های گذشته درحال جذب بازیکن است. این اتفاق درحالی در طول چند سال اخیر درحال تکرار است که مشخص نیست چه کسی و یا کسانی درحال جذب بازیکن هستند و در نهایت این وضعیت همچنان ناکامی سپاهان را در پی دارد و نه تنها سپاهان نتوانسته به اندازه هزینه‌کردهایش، موفقیت کسب کند، اختلاف بازیکنان و سرمربی نیز مزید بر علت شده است. در هر صورت انگار نیاز است فرد یا افرادی که در غیاب سرمربی، بازیکن انتخاب و جذب می‌کنند، پاسخگوی شرایط فعلی سپاهان و عدم موفقیت در چند سال اخیر باشند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی