صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و چهار - ۱۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و چهار - ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

هادی ساروی: باید در پاریس بهترین باشم

محمدهادی ساروی یکی از شانس‌های مسلم مدال طلای المپیک در کشتی فرنگی و تنها کشتی‌گیر مازندرانی تیم ملی کشتی فرنگی در پاریس است. کسی که در المپیک توکیو مدال برنز گرفته و بعد هم یک طلا و دو برنز جهان را به دست آورد. او حالا می‌تواند به مدال طلای المپیک برسد و به رکورد قاسم رضایی؛ یعنی یک طلا و یک برنز. هر چند که اعتقاد دارد رسیدن به این رکورد کار بسیار سختی است: «قاسم رضایی نقش مهمی در پیشرفتم داشته و خیلی برای او احترام قائلم اما واقعیت این است که رسیدن به رکورد او بسیار سخت است.»
  یک ماه دیگر تا بازی‌های المپیک زمان مانده و حالا می‌توانی دومین مدال المپیک را کسب کنی.
کار خیلی سختی است. البته همه فکرم رسیدن به این مهم است اما المپیک واقعاً جای عجیبی است و مسابقات بسیار متفاوت است.
 خب تمام کشتی‌گیران جهانی به المپیک می‌آیند؛ چه تفاوتی دارد؟
در جهانی شاید یک یا دو مسابقه آسان هم باشد. معمولاً بالای ۲۰ نفر در مسابقات جهانی وزن‌کشی می‌کنند اما برای المپیک تمام رقبا الک می‌شوند و بهترین‌ها می‌آیند. همین رقابت را بسیار سخت می‌کند.
  ولی تو یک‌بار برنز المپیک را کسب کردی و تجربه کافی را داری.
بله، در توکیو واقعاً تجربه خوبی کسب کردم. البته شرایط آن موقع به دلیل وضعیتی که کرونا ایجاد کرده بود، خیلی سخت بود اما حالا شرایط متفاوت است و می‌خواهم از تجربیاتی که در دو دوره جهانی به دست آوردم، برای رسیدن به خوشرنگ‌ترین مدال استفاده کنم.
 برای این مهم خوب آماده شده‌ای؟
خوشبختانه تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتم و حالا در بهترین وضعیت قرار دارم. بعد از جهانی بلگراد مدتی را استراحت کردیم و بعد به جام وهبی امره رفتم. آخرین حضورم در جهانی مجارستان بود. الان هم با برنامه‌ریزی که کادر فنی داشت، در شرایط خوبی هستم و امیدوارم که بتوانم در فرصت باقیمانده به اوج آمادگی برسم.
 تنها مازندرانی تیم ملی هستی، احساس غربت نمی‌کنی؟
ما یک تیم هستیم و برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنیم. هدفمان رسیدن به مدال طلا و بالا بردن پرچم ایران است و وقتی نام ایران در میان است، این مسائل دیگر اهمیت ندارد.
 با مدال طلای المپیک به رکورد قاسم رضایی می‌رسی.
قاسم رضایی برای من خیلی محترم است و خیلی به من کمک کرد اما کسب مدال طلا بسیار سخت است. البته ناامید نیستم و در این مدت در اردوها تلاش کردم که نقاط ضعفم را برطرف کنم ولی رسیدن به طلا در المپیک به این آسانی نیست. امیدوارم به این مدال برسم اما به رکورد زدن فکر نمی‌کنم. تمرکزم را روی خودم گذاشته‌ام تا بهترین خودم باشم.
 به این فکر کردی اگر طلای المپیک را بگیری، چطور خوشحالی می‌کنی؟
نه واقعاً ولی فکر کنم خیلی خوشحالی زایدالوصفی باشد. شاید شب قبل از مسابقات برنامه‌ریزی کنم اما الان واقعاً فرصت فکر کردن به این موارد را ندارم.
جستجو
آرشیو تاریخی