حدادی : دوومیدانی باید در زنگ ورزش مدارس باشد

مدال‌های ما در ناگویا دو رقمی می‌شود

مهری رنجبر
خبرنگار


سرانجام فدراسیون دوومیدانی رئیس‌دار شد؛ احسان حدادی، همان اسطوره دوومیدانی. او حالا برنامه‌های زیادی برای بازگشت دوومیدانی به روزهای اوجش دارد. شاید بلندپروازی باشد اما حدادی معتقد است، کار نشد ندارد.

بالاخره اتفاقی که می‌خواستی افتاد.
خدا را شکر که جامعه دوومیدانی به من اعتماد کرد و وظیفه سنگینی را به دوشم گذاشت. امیدوارم خدا کمک کند تا کار را به خوبی جلو ببریم.
تو در مجمع قول دادی مدال‌های دوومیدانی در بازی‌های آسیایی دورقمی شود. یعنی از بازی‌های آسیایی ناگویا؟
دوومیدانی می‌تواند دو سال دیگر در بازی‌های آسیایی ناگویا مدال‌هایش دورقمی شود، به شرط اینکه بودجه‌اش بیشتر از این شود. دوومیدانی 24 ماده دارد که در ازایش 147 مدال تقسیم می‌شود. بودجه 95 میلیاردی برای دوومیدانی خیلی خوب است اما همین 95 میلیارد، 5/1 میلیون دلار می‌شود که پول زیادی نیست. به هرحال برنامه اعزام بچه‌ها مشخص است و ما می‌خواهیم مربیان خارجی را برای کار با بچه‌ها و بالا بردن سطح دانسته‌های مربیان ایرانی بیاوریم. اما شک ندارم مدال‌های دوومیدانی در ناگویا دورقمی می‌شود.
به جز بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، اسپانسر هم می‌گیرید؟
وقتی دوومیدانی مدال بگیرد، اسپانسر‌ها هم می‌آیند. همان‌طوری که خودم پرتابگر بودم و می‌رفتم مدال می‌گرفتم و اسپانسر، حالا که پای جامعه دوومیدانی در میان است راحت‌تر می‌توانم چانه بزنم و پول بیاورم. وقتی 10 مدال بگیریم در المپیک هم می‌توانیم موفق شویم. البته دوومیدانی باید در المپیک مدال بگیرد تا زنده شود. وقتی که من مدال المپیک گرفتم دوستان به جای کمک با من تسویه‌حساب کردند، اما حالا شرایط فرق می‌کند.
حالا که دوومیدانی افت کرده، چه برنامه‌ای برای برگرداندن دوومیدانی به روزهای اوجش داری؟
برنامه اصلی ما استعدادیابی و اجرای دقیق طرح آمایش سرزمینی است. شک نکنید در شهرهای بزرگی مثل تهران ورزشکار پیدا نمی‌شود، باید ورزشکاران را از شهرستان‌ها پیدا کنیم و بعد پرورش دهیم و پشتیبانی قوی از آنها داشته باشیم. اگر برای حسین رسولی پشتوانه پیدا می‌کردیم با پرتاب 62 متری، حالا رسولی 67 متر می‌انداخت و راحت به المپیک می‌رفت. اما حسین رسولی رقیب ندارد و به همین خاطر 57 متر می‌اندازد. دوومیدانی باید زنگ ورزش مدارس باشد. اگر این رشته به مدارس برود فوتبال ایران قوی می‌شود و به جام جهانی صعود می‌کند.
چطور کادر فدراسیون را انتخاب نکردی؟
انتخاب دبیر، نایب‌رئیس، نایب‌رئیس زنان، خزانه‌دار، کارشناس خبره را در مجمع بعدی یعنی 8 هفته دیگر انتخاب می‌کنیم.

 

برش

حدادی روی صندلی ریاست فدراسیون دوومیدانی

اعضای مجمع فدراسیون دوومیدانی با 40 رأی احسان حدادی را برای ریاست چهار ساله انتخاب کردند. به گزارش «ایران» مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی صبح امروز در آکادمی ملی المپیک شروع شد و احسان حدادی را برای ۴ سال رئیس فدراسیون انتخاب کرد. مهران تیشه‌گران، احسان حدادی، هاشم خزایی، مصطفی زرین‌افضل، هاشم صیامی، ایرج عرب، روح‌الله عسگری و عباسعلی مدیح 8 کاندیدای تأیید صلاحیت شده از بین 13 کاندیدا بودند. با شروع مجمع ایرج عرب و هاشم خزایی و مصطفی زرین‌افضل به صورت مکتوب خطاب به دبیر مجمع انصراف خود را اعلام کردند، مهران تیشه‌گران اما برنامه‌هایش را برای اعضای مجمع توضیح داد و به لغو مجمع در تاریخ 21 خرداد اعتراض داشت. بعد از او احسان حدادی کاندیدای پیروز از برنامه‌هایش گفت. هاشم صیامی رئیس سابق و برکنارشده فدراسیون هم برنامه‌هایش را توضیح داد و بعد هم انصرافش را کتبی به دبیر مجمع داد و البته از اعضا خواست به احسان حدادی رأی دهند. روح‌الله عسگری و عباسعلی مدیح دو کاندیدای آخر بودند که گزارشی از برنامه‌هایشان دادند. مهران تیشه‌گران معترض به انتخابات قبل از رأی‌گیری سالن را ترک کرد و گفت به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است اما با این حال رأی‌گیری انجام شد و احسان حدادی با ۴٠ رأی از مجموع ۶٠ رأی مأخوذه رئیس چهار سال آینده فدراسیون دوومیدانی شد. در این انتخابات عباسعلی مدیح ١٧ رأی و مهران تیشه‌گران و روح‌الله عسگری هر کدام یک رأی کسب کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی