در حاشیه

واکنش ستاره مغضوب اسپالتی به حذف ایتالیا

متئو پولیتانو بازیکن سابق اینتر و فعلی ناپولی که در چندین سال با لوچانو اسپالتی کار کرده بود و با این مربی به قهرمانی در سری آ هم رسید، پس از حذف تیم ملی ایتالیا از یورو ۲۰۲۴ با شکست مقابل سوئیس در صفحه خود با یک ایموجی کنایه‌آمیز، به حذف تیم ملی ایتالیا واکنش نشان داد. رسانه‌های ایتالیایی این موضوع را واکنشی بر دعوت نشدن پولیتانو برای رقابت‌های جام ملت‌های اروپا دانستند.
 پولیتانو در این فصل لیگ برای ناپولی ۹ گل و ۸ پاس گل را به ثبت رسانده بود.

 

مدیریت بحران
به سبک یوفا

اتفاقات رقابت بین دانمارک و آلمان در مرحله یک هشتم نهایی یوفا، در کنار ثابت کردن قدیمی بودن زیرساخت‌های ورزشگاه وستفالن در شهر دورتموند، توانایی بالای یوفا در مدیریت بحران را هم اثبات کرد. تیم داوری حرفه‌ای انگلیسی مسابقه به همراه مقامات یوفا، سریعاً بازی را برای حفظ امنیت جانی بازیکنان متوقف کردند و پس از این موضوع با اطلاع‌رسانی سریع در پایگاه‌های خبری خود، خبرنگاران و هواداران را در جریان جدیدترین اخبار مبنی بر ادامه جریان بازی یا لغو رقابت قرار دادند.
یوفا با سازماندهی سریع نیروهای حاضر در ورزشگاه، جلوی جریان گرفتن آب ناشی از بارش باران در سکوها را گرفت و این شیوه مدیریت بحران، یک کلاس آموزشی برای تمامی ارگان‌های برگزارکننده مسابقات مهم ورزشی در سراسر جهان بود. این اولین بار نبود که یوفا با حرفه‌ای‌گری، از یک موقعیت بحرانی عبور می‌کند و در دوره قبلی جام ملت‌های اروپا به خوبی مسأله ایست قلبی کریستین اریکسن در رقابت بین دانمارک و فنلاند مدیریت شده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی