خبر

دردسر جدید برای آبی‌ها‌
خط و نشان یامگا برای استقلال
باشگاه استقلال در نامه‌ای به وکیل کوین یامگا، آمادگی خود را برای انجام تعهدات مالی در قبال بازیکن فرانسوی اعلام کرد و نوشت:
 با توجه به نوتیس شما در تاریخ 4 ژوئن 2024، در مورد مطالبات معوق قرارداد میان باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال با بازیکن آقای کوین یامگا، می‌خواهم دو نکته را یادآوری کنم:
اولاً با توجه به بند 4 قرارداد مذکور، محل انجام کلیه تعهدات مالی طبق قرارداد در ساختمان مرکزی باشگاه استقلال در تهران تعیین شده است لذا بدینوسیله از موکل شما دعوت می‌کنیم تا در یک روز کاری برای دریافت حقوق معوقه خود به ساختمان باشگاه مراجعه کند.
ثانیاً با توجه به بند 4 قرارداد، هرگونه پرداختی به بازیکن مشمول کلیه کسورات عرفی، قانونی، قضایی و جریمه‌های احتمالی است.
با توجه به موارد فوق، باشگاه استقلال آمادگی کامل برای انجام تعهدات مالی خود را اعلام می‌دارد.
 نکته جالب اینکه این نامه بخشی از آن است که باشگاه استقلال از کسورات قانونی و جریمه‌های احتمالی یامگا سخن به میان می‌آورد. با این حال معلوم نیست که منظور دقیق باشگاه از جریمه یامگا در این نامه چه بوده است.


چشمی، دومین تمدیدی استقلال
روزبه چشمی، مدافع فصل قبل استقلال احتمالاً دومین تمدیدی باشگاه خواهد بود. بعد از آرمین سهرابیان حالا مسئولان باشگاه به دنبال این هستند تا این بار با چشمی برای فصل بعد به توافق رسیده و قراردادش را تمدید کنند. از آنجایی که این بازیکن در دو پست بازی می‌کند و هم در خط دفاع و هم هافبک عصای دست آبی‌پوشان است، حالا نکونام به دنبال این است تا با نگه داشتن او خط دفاعی خود را حفظ کند و فصل بعد هم از این بازیکن باتجربه استفاده لازم را ببرد. باشگاه استقلال در روزهای قبل عملکرد خوبی در بازار نقل و انتقالات نداشته که این موضوع به مذاق هواداران خوش نیامده است. در چنین شرایطی حالا باشگاه با تمدید قرارداد چشمی تا حدی می‌تواند خیال خود و هواداران را راحت کند. البته گفته می‌شود چشمی منتظر روشن شدن تکلیف سید حسین حسینی هم هست و به دلیل رفاقتی که با این بازیکن دارد، قصد دارد تا زمانی که مشکل حسینی حل شود، منتظر بماند.
 

رضاوند در استقلال ماندنی است
آرش رضاوند هافبک فصل قبل استقلال در تیم ماندنی است. بعد از عملکرد نه چندان خوب این بازیکن در فصل قبل، باشگاه ابتدا در نظرداشت تا او را کنار بگذارد اما حالا گویا ورق به نفع رضاوند برگشته است و مسئولان استقلال با تغییر عقیده خود قصد دارند تا یک فصل دیگر هم با او به توافق برسند. البته با توجه به ضعف رضاوند در بازیسازی اینطور به نظر می‌رسد که نکونام قصد دارد تا یک بازیکن طراز اول در پست رضاوند جذب کند و از او به عنوان گزینه دوم در خط هافبک استفاده کند. حالا باید دید باشگاه استقلال در روزهای بعد به غیر از رضاوند چه گزینه‌ای برای این پست در نظر خواهد گرفت.


یک بوسنیایی دیگر در راه استقلال
یک مسافر دیگر از بوسنی در راه باشگاه استقلال است. در حالی که مسئولان باشگاه به دنبال جذب یک دروازه‌بان بوسنیایی برای جایگزینی حسینی هستند، حالا خبرهایی مبنی بر استخدام یک وینگر 28 ساله اهل بوسنی به گوش می‌رسد تا مسافر بعدی استقلال هم بوسنیایی باشد. کم کاری باشگاه استقلال در بازار نقل و انتقالات این روزها صدای هواداران آبی‌ها را در آورده است و حالا مدیران باشگاه به دنبال این هستند تا با جذب این بازیکن خودی نشان دهند. این وینگر ۲۸ ساله که برخلاف هموطن گلرش سه بازی ملی در کارنامه دارد، فصل قبل در ۱۵ مسابقه برای تیم سارایوو بوسنی به میدان رفته که ۳ گل و دو پاس گل از خود به جای گذاشته است. به نظر می‌رسد این بازیکن خوش تکنیک که توانایی فنی خوبی دارد می‌تواند فصل بعد عملکرد خوبی در ترکیب استقلال داشته و در مسیر قهرمانی به کمک نکونام بیاید.
 

نکونام به دنبال تمدید با سلمانی
باشگاه استقلال به دنبال تمدید قرارداد با جعفر سلمانی، مدافع فصل قبل خود است. مذاکرات مسئولان استقلال در روزهای قبل برای جذب میلاد زکی‌پور، مدافع سپاهان بی‌نتیجه بوده است و از طرفی هنوز تکلیف ابوالفضل جلالی مشخص نیست و ممکن است او به‌خاطر خدمت سربازی مجبور به جدایی از استقلال و پیوستن به باشگاه ملوان شود. حالا این موضوعات باعث نگرانی نکونام شده و او به دنبال تمدید قرارداد با جعفر سلمانی است تا فصل بعد حداقل یک چپ پا در ترکیب خود داشته باشد. سلمانی فصل قبل در 22 بازی با پیراهن استقلال به میدان رفت و موفق شد یک پاس گل ثبت کند. البته در ابتدای فصل جواد نکونام بیشتر روی این بازیکن گرایش داشت که آرام آرام شرایط تغییر کرد و سلمانی نیمکت‌نشین شد. با وجود این اما جدایی احتمالی جلالی ممکن است سرنوشت را به سود سلمانی تغییر دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی