صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود - ۰۷ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود - ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

نقش پر رنگ خط دفاع نساجی در خلق بحران سقوط

بی ثباتی بلای جان تیم شهرخسته

حسین برزگر
خبر‌نگار

جدایی فاضلی، اضافه شدن رضایی
پیشنهاد مس کرمان همزمان شد با شعار هواداران علیه کادرفنی و وحید فاضلی هم رفتن به ماندن را ترجیح داد. وحید رضایی مربی تیم فوتبال نساجی مازندران که از نیمه‌های نیم فصل اول به جمع دستیاران سیدمهدی رحمتی (سرمربی سابق نساجی) اضافه شده بود پس از استعفای رحمتی از این تیم و روی کار آمدن لوکاس آلکاراز از جمع اعضای کادر فنی این تیم جدا شد. رضایی پس از دیدار‌های هفته دهم به جمع اعضای کادرفنی تیم نساجی اضافه شد و در دیدار‌های هفته دوازدهم تا چهاردهم روی نیمکت این تیم حضور داشت. البته رضایی در هفته چهاردهم وظیفه هدایت تیم را هم برعهده داشت که نساجی برابر هوادار به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافت و در مجموع ۳ بازی که رضایی به عنوان مربی نساجی حضور داشت او یک تساوی، یک شکست و یک پیروزی را کسب کرد.
 
برکناری رحمتی
سیدمهدی رحمتی که پیش از آغاز فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال سرمربیگری نساجی را برعهده گرفته بود، پس از کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر و ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم به کناره‌گیری از سرمربیگری نساجی گرفت که باشگاه با آن مخالفت اما بعد از باخت به استقلال باشگاه خیلی زود موافقتش را اعلام کرد.
 
آلکارس دومین مربی نساجی
«لوکاس آلکاراز» سرمربی اسپانیایی نساجی بعد از جدایی رحمتی هدایت این تیم را برعهده گرفت. ۲۷۴ حضور در لالیگا، ۳۵۸ بازی در لالیگا دو، ۱۴۳ مسابقه سطح سه و ۵۳ بازی در کوپا‌دل‌ری در کارنامه مربیگری آلکاراس به چشم می‌خورد که پس از یونان و قبرس، در ایران هم مربیگری کرد تا پس از ایگناسیو مارتینز و پاکو خمس، سومین سرمربی اسپانیایی این فصل فوتبال ایران باشد. او که پس از باخت سنگین خانگی مقابل مس بیش از اندازه خوشبین و امیدوار به‌ نظر می‌رسید، در شامگاه جمعه 4 اسفند از کار برکنار شد تا زودتر از آنچه فکر می‌کرد ایران را ترک کند.
 ضعیف در لیگ قهرمانان آسیا
نساجی در گروه D با تیم‌های الهلال عربستان، مومبای‌سیتی هند و نوبهار ازبکستان همگروه شد. شاگردان سیدمهدی رحمتی در اولین دیدار خود در شهر بمبئی هند رودرروی تیم مومبای‌سیتی قرار گرفتند و با 2 گل به پیروزی رسیدند ولی در دومین بازی با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب میهمان خود (الهلال عربستان) شدند.
نکته جالب توجه این بازی، حضور نیمار جونیور ستاره برزیلی الهلال در ترکیب این تیم بود. نساجی در بازی سوم به مصاف نمنگان ازبکستان رفت و 2-1 باخت و در بازی چهارم به تیم نوبهار ازبکستان نتیجه را ۳ بر یک واگذار کردند. در هفته پنجم نساجی باز هم مومبای‌سیتی را 2 بر صفر از پیش رو برداشت. در هفته پایانی این مرحله، نساجی در عربستان رودرروی الهلال قرار گرفت که این بازی با برتری دوبریک نماینده عربستان همراه شد تا نساجی در اولین حضور خود در آسیا تنها دو پیروزی در برابر مومبای‌سیتی به دست آورد.
 حذف مقابل آلومینیوم اراک
تیم نساجی در اولین بازی جام حذفی‌اش در مرحله یک‌شانزدهم نهایی در خانه به مصاف آلومینیوم اراک رفت. این بازی که تداعی‌کننده فینال دو سال پیش همین جام بود با برتری یک بر صفر اراکی‌ها به پایان رسید. احسان قهاری در دقیقه 61 تک‌گل بازی را زد.
 
محمدرضا آزادی مؤثرترین بازیکن
34 بازیکن در لیگ بیست‌وسوم برای نساجی به میدان رفتند که در میان آنها محمدرضا آزادی مهاجم این تیم با 8 گل زده در 27 بازی و حضوری 2144 دقیقه‌ای مؤثرترین بازیکن تیمش بود.
 
بازگشت الهامی
 الهامی پس از نتایج ضعیفی که در مس رفسنجان گرفت، راهی نساجی شد. اما این مرتبه توانست تیم انتهای جدولی را در لیگ نگه دارد. الهامی با اینکه در هفته پایانی مقابل فولاد در قائمشهر شکست خورد اما بعد از پیروزی 5-0 در تهران مقابل هوادار بقایش
قطعی شد.

 

داوران بازی‌های خانگی:
منصوریان، صفایی، پیام حیدری(2) اکرمی، فرهاد امینی، عرب‌براقی، راکی، زیاری، بای، زمانی، بنیادی‌فر، بیژن حیدری

کمک‌داوران بازی‌های خانگی:
طوسی(3) عطایی، ایلدروم، یعقوب سخندان، فرهادپور(2) سلطانی، ممبینی، پورحیدری، تازه‌پور، حاجیلو، سلمان‌نژاد، مغروری، پورمتقی، نجفی، نادری، بابایی، ظهیری، سیفی، نوری، پورمتقی، عرب‌آبادی، انتظاری، احمدی، داودزاده

جستجو
آرشیو تاریخی