مربیان داخلی می‌توانستند چرخ بسکتبال را بچرخانند

توفیق: مربی جدید آرامش تزریق کند

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: از نظر من مهم‌ترین فاکتوری که مربی جدید تیم ملی باید در نظر بگیرد، تزریق آرامش است.
به گفته سعید تابش‌نیا، سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال، پرونده مربیان ایرانی برای هدایت تیم ملی با پاسخ منفی مهران شاهین‌طبع و مهران حاتمی بسته شد و مذاکرات برای تصمیم‌گیری در این زمینه با مربیان خارجی ادامه پیدا می‌کند.
 علی توفیق، عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال با توجه به تغییراتی که بعد از برکناری هاکان دمیر سرمربی ترکیه‌ای پیش روی تیم ملی است، گفت: «اگر تغییرات در جهت آن فرایندی باشد که فدراسیون تعیین و از پوست‌اندازی، جوانگرایی و... صحبت کرده است، تصمیم خوبی است. الان قرار است تغییرات صورت بگیرد و اگر بتوانیم شخصی را انتخاب کنیم که در مسیر مدنظر فدراسیون قدم بردارد، در دو سال باقی‌مانده از زمان فدراسیون فعلی، پرتی کمتری در زمان خود خواهیم داشت و مسیر جوانگرایی و پوست‌اندازی بهتر طی می‌شود.»
 او از موافقان مربیان داخلی در رأس تیم ملی بود: «نظر من این بود که مربیان داخلی می‌توانستند چرخ بسکتبال را بچرخانند. حتی نظرم این بود که افتخار هدایت تیم ملی در جام جهانی باید برای مربیان ایرانی باشد ولی متأسفانه مربیان ما به‌دلایل شخصی نتوانستند ما را همراهی کنند. حالا باید افراد با رزومه و قوی‌ را جذب کرد که به بسکتبال ایران کمک کنند؛ مربیانی که آرامش را به تیم‌های ملی ما و خصوصاً تیم ملی بزرگسالان تزریق کنند. مربی آینده باید بتواند آرامش گمشده را در تیم حکمفرما کند.»
 توفیق در پاسخ به این سؤال که با در نظر گرفتن همه شرایط، آیا صرفاً جدایی دمیر و آمدن سرمربی جدید می‌تواند به بسکتبال ایران کمک‌کننده باشد، توضیح داد: «اگر انتخاب درستی انجام شود بله، چون به هر حال جامعه بسکتبال، رسانه‌ها و کارشناسان از عملکرد سرمربی قبل رضایت نداشتند و امیدوار بودند که نتایج بهتری توسط هاکان دمیر حاصل شود.
 اگر در بین گزینه‌ها انتخاب درستی انجام شود، می‌تواند جامعه بسکتبال را به سمت رشد حرکت دهد.»
جستجو
آرشیو تاریخی