صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و نه - ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

بازی با احساسات هواداران درست نیست

طارمی: الگوی من؟رونالدو نازاریو

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که در فصل پیش رو به اینتر می‌رود، دوشنبه شب میهمان برنامه فوتبال برتر بود. برنامه‌ای که دقایقی پس از صعود دراماتیک ایتالیا به مرحله حذفی یورو آغاز شد و عوامل و میهمان آن، درگیر هیجان این اتفاق بودند. طارمی درباره اینکه چطور تصمیم گرفت به اینتر برود، گفت: «من سه یا چهار پیشنهاد از انگلیس، دو سه تا از ایتالیا و یکی از اسپانیا داشتم ولی در نهایت اینتر را انتخاب کردم. هر کسی که در اینتر بازی می‌کند باید تاپ لول باشد. در چنین تیمی شما باید همه تلاشت را انجام بدهی تا بهترین خودت را نشان بدهی. پذیرفتن پیشنهاد برخی تیم‌ها آسان است و اینتر جزو همین تیم‌هاست. چند دقیقه با آقای اینزاگی سرمربی اینتر صحبت کردم و متوجه شدم که ایده‌های خوبی دارد. کار کردن در این تیم و با این بازیکنان قطعاً هیجان انگیز است. حالا هم باید روز دهم تیر در میلان باشم تا برخی کارهای اداری را انجام بدهم. تمرینات تیم هم قرار است از روز سیزدهم شروع شود. کارهای معارفه و پیراهن و عکاسی هم احتمالاً یازدهم و دوازدهم انجام خواهد شد.»
او درباره شماره پیراهنش در اینتر، پاسخ داد: «اگر شماره 99 در دسترس باشد، آن را انتخاب خواهم کرد.»
جالب اینکه الگوی طارمی در فوتبال هم یکی از بازیکنان سابق اینتر است. او در این باره توضیح داد: «رونالدو نازاریو الگوی من است. او از نظر من بهترین بازیکن تاریخ است.»
طارمی که در دوران حضورش در پرسپولیس انتقال ناگهانی و ناموفقی به ریزه اسپور ترکیه داشت و در آن مقطع با هجمه هواداران این تیم مواجه شده بود، در واکنش به اینکه علیرضا بیرانوند دوباره کارهای سال گذشته را انجام داد و قراردادش با پرسپولیس را به‌طور یکطرفه فسخ کرد، گفت: «حس می‌کنم با احساسات هواداران بازی کردن کار قشنگی نیست. برای من درس و تجربه شده و از گذشته هم درس می‌گیرم و همیشه سعی دارم با احساسات هواداران بازی نکنم اما هر بازیکنی شاید تعداد خانواده‌ها و اطرافیان زیادی داشته باشد و به خیریه و... کمک کند که نیازمند تأمین از سوی آنها هستند.»
او یادآور شد: «پارسال سر جریان استقلال با علیرضا بیرانوند صحبت کردم و گفتم چنین کاری نکند و در پرسپولیس بماند. علی بازیکنی است که می‌تواند تیم را جمع کند و به همین دلیل گفتم که این همه سال در پرسپولیس بودی، نباید پل‌های پشت سرت را خراب کنی و به احترام همه هواداران باید بمانی. شاید برخی مواقع شرایط مالی آنقدر به آدم فشار بیاورد که تصمیم اشتباه در ذهن خود بگیرد و ته ماجرای پارسال به خوبی و خوشی تمام شد اما امسال که فکر می‌کنم خداحافظی کرد.»
طارمی در اظهارنظری غیرمنتظره درباره تساوی تیم ملی در بازی رفت با ازبکستان هم عنوان کرد: «اگر بخواهم خیلی وارد بازی دور رفت با ازبکستان شوم، خوب نیست ولی می‌توانستیم در آنجا سه یا حتی چهار بر صفر ببریم. ما دو بر صفر به رختکن آمدیم ولی وقتی به زمین رفتیم، پس از 15-10 دقیقه یکسری اتفاقات و شیطنت‌ها از برخی بازیکنان سر زد که اصلاً صحبت کردن درباره آن ماجرا خوب نیست. بعد از آن چند دقیقه، تیم ما یک مقدار از هم پاشید و مسابقه‌ای که می‌توانستیم برنده باشیم را خودمان با مساوی عوض کردیم.»
او همچنین در ادامه این‌ مصاحبه درباره سردار آزمون هم چنین نظر داد: «آزمون یک بازیکن بسیار با لول و بااستعداد است که شاید تا سال‌ها مثل او نیاید ولی از لحاظ ذهنی سردار بیشتر آمادگی اسب‌سواری دارد تا فوتبال بازی کردن. او تمام ذهن خود را روی اسب گذاشته است. او واقعاً عاشق اسب است. اگر او تمرکزش را روی فوتبال می‌گذاشت شاید جزو ستاره‌های بزرگ دنیا می‌شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی