صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هشت - ۰۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هشت - ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

نیمه‌دوم‌های پرگل مس رفسنجان

کیمیاگری در قلب کویر

حسین برزگر
خبر‌نگار

 پریرا، عامل بسته شدن پنجره
شکایت لوسیانو پریرا، مهاجم برزیلی مسی‌ها به خاطر مطالبات سال گذشته خود، دلیل اصلی بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی نارنجی‌‌پوشان بود. این اتفاق در حالی رخ داد که این برزیلی با زدن پنج گل و یک پاس گل مؤثرترین بازیکن تیمش بود. پریرا بعد از 10 بازی از این تیم جدا شد و به فولادخوزستان (تیم سابقش) برگشت.
 
برکناری ساکت
ساکت الهامی پس از شکست چهار بر یک تیمش مقابل ملوان بشدت از سوی هواداران مورد خطاب قرار گرفت. البته او دو بازی قبلی‌اش را هم به گل‌گهر و صنعت‌نفت واگذار کرده بود. در آن مقطع شرایط اصلاً برای او مناسب نبود. مس رفسنجان با این مربی از دو بازی بعدی‌اش مقابل استقلال خوزستان و پرسپولیس هم فقط یک امتیاز به دست آورد اما همین تساوی با پرسپولیس هم دلیلی برای ادامه فعالیتش با مس
نبود.
 
شش بازی یک امتیاز
تیم ساکت الهامی پایانی فوق‌العاده ضعیف در نیم‌فصل اول داشت. آنها از شش بازی متوالی پایانی مقابل گل‌گهر، صنعت‌نفت، سپاهان، ملوان، استقلال خوزستان و پرسپولیس فقط یک امتیاز آن هم مقابل قرمزهای پایتخت به دست آوردند. مس رفسنجان در این شش مسابقه 15 گل دریافت کرد و چهار گل هم زد.
 
گلزن در نیمه‌های دوم
مس رفسنجان در 30 بازی 37 گل دریافت کرده که به طور میانگین 1/2 گل برای هر بازی می‌شود. جالب اینکه 18 گل در نیمه‌های اول و 19 گل هم در نیمه‌های دوم دریافت کرده‌اند. اما آنها در نیمه‌های دوم به مراتب هجومی‌تر کار کردند؛ به طوری که 24 گل از 32 گل‌شان در نیمه‌های دوم به دست آمده است.
 
جلال‌الدین علی‌محمدی
بازیکن کلیدی
28 بازیکن برای مس رفسنجان در لیگ بیست و سوم به میدان رفتند. در میان آنها جلال‌الدین علی‌محمدی هافبک شمالی مسی‌ها با شش گل و یک پاس گل در 2213 دقیقه مؤثرترین بازیکن تیمش بود. البته لوسیانو پریرا در 10 بازی و حضور 734 دقیقه‌ای 5 گل زد و یک پاس گل داد. در این تیم نارنجی‌پوش، سجاد شهباززاده، مهدی محبی و فرشید باقری جزو بازیکنان خوب مس بودند.
 دقیقی مربی یک‌روزه
بعد از جدایی ساکت الهامی، مسئولان مس رفسنجان با چند گزینه وارد مذاکره شدند و خیلی زود با سعید دقیقی سرمربی وقت شمس‌آذر به توافق رسیدند. این مربی حتی در تمرین این تیم هم حاضر شد، اما در کمتر از یکی دو روز از مس جدا شد. دلیل جدایی او عدم توافق مالی بود.
 
تحول با محرم نویدکیا
بعد از رفتن سعید دقیقی، مسی‌ها با محرم نویدکیا به توافق رسیدند. این مربی از هفته 16 روی نیمکت نشست و از مس تیمی ساخت که نباختن را خوب یاد گرفته بود. آنها در 10 هفته متوالی رنگ باخت را ندیدند و اگر نویدکیا از ابتدا هدایت این تیم را برعهده داشت، حتماً جایگاه بهتری به دست می‌آوردند.
 
پنج نتیجه مشابه
مس در لیگ بیست و سوم در دو بازی رفت و برگشت، آلومینیوم اراک و فولاد را شکست دادند. آنها در همین دو بازی مقابل هوادار به تساوی رسیده و به صنعت‌نفت و استقلال خوزستان هم باختند.
 
فینالیست جام حذفی
شاگردان محرم نویدکیا در اولین بازی حذفی دست به کار بزرگی زدند. آنها در مصاف با استقلال به برتری 2-0 رسیدند. محمدمهدی محبی و منتظر محمد گل‌های این تیم را زدند. در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل پیکان قرار گرفتند و بعد از 120 دقیقه تلاش و تساوی 1-1 در ضربات پنالتی با نتیجه 5-4 به پیروزی رسیده و حریف تراکتور شدند. تیم تبریزی در حالی که یک ضربه پنالتی را از دست داده بود، با تک‌گل محمدمهدی محبی در دقیقه 91 شکست خورد.
محرم نویدکیا برای رسیدن به فینال باید در اراک به مصاف آلومینیوم می‌رفت. این بازی هم پس از 120 دقیقه با نتیجه 1-1 به پایان رسید. در ضربات پنالتی مسی‌ها با نتیجه 4-2 پیروز و راهی فینال شدند. در بازی نهایی مقابل سپاهان اگرچه با اشتباهات عجیب مدافعانش با دو گل شکست خورد اما آن تیم همیشگی هم نبود.

 

داوران بازی های خانگی:
عرب براقی، احمد محمدی(2)، راکی، وفاپیشه، عادل، پیام حیدری،  ناظمی، زاهدی فرد، بنیادی‌فر، تارخ، کهیش، منصوریان، حاج ملک

کمک داوران بازی های خانگی:
زیبا، صفایی(3)، سلطانی، فرهادپور، شفیعی، پناهی، قدیری(2)، نادری، عبداللهی، افشون، هاشمی‌نسب، حیدری، یعقوب سخندان، نادری، باشنده، مروجی، سیفی، حیدری، ماهانی، شهریاری، ممبینی

تعداد گل‌ها در دقایق اضافی:
تعداد گل های زده در دقایق اضافی نیمه اول    یک
تعداد گل های زده در دقایق اضافی نیمه دوم    2 تا
تعداد گل های خورده در دقایق اضافی نیمه اول    2 تا
تعداد گل های خورده در دقایق اضافی نیمه دوم    صفر

جستجو
آرشیو تاریخی