امید به شگفتی‌سازی تنیس روی میز در المپیک 2024 پاریس

هت‌تریک حضور نابغــــه‌های چپ دست

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک، از 5 مردادماه در پاریس شروع می‌شود. پاریس عروس شهرهای دنیا، بعد از سال‌های 1900 و 1924 برای سومین‌بار میزبان بزرگترین رویداد ورزشی دنیا شده است. در واقع با برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این شهر صدمین سالگرد بازی‌های المپیک ۱۹۲۴ را جشن می‌گیرد. مراسم افتتاحیه این بازی‌ها اما متفاوت از المپیک‌های قبلی است؛ به جای ورزشگاه این‌بار افتتاحیه روی رود سن پاریس برگزار می‌شود. کاروان ورزشی ایران به نام خادم‌الرضا با شعار صلح برای کودکان در این دوره حضور دارد. هرچند این بار برخلاف دوره‌های قبل کاروان ایران کوچکتر است. کاروان ایران فعلاً 34 سهمیه گرفته که 9 سهمیه برای زنان و 25 سهمیه برای مردان است. 33 روز مانده تا افتتاح بازی‌ها هنوز سهمیه‌های کاروان ایران کامل نشده و رشته‌های شنا و دوومیدانی شانس سهمیه دارند. روزنامه ایران ورزشی این روزها برای آشنایی مردم ورزش‌دوست ایران پرونده ویژه‌ای برای مسافران و ورزشکاران المپیکی گشوده که هر روز تقدیم نگاه تان می شود.

پریسا غفاری
خبر‌نگار

تنیس روی میز در هشتمین تجربه حضور در بازی‌های المپیک به شگفتی‌سازی برادران عالمیان در پاریس دل خوش کرده است. تنیس روی میز ایران از سال ۱۹۹۲ وارد بازی‌های المپیک شد و از المپیک ۲۰۰۴ آتن نیز به صورت متوالی سهمیه گرفته است. ایران از المپیک ۲۰۱۲ لندن توانست بیش از یک سهمیه بگیرد و برای اولین بار ندا شهسواری در بانوان سهمیه گرفت. نوشاد عالمیان هم برای اولین بار در تاریخ این رشته در المپیک صاحب پیروزی شده است. در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای اولین‌بار تعداد سهمیه ایران به عدد 3 رسید و برای نخستین بار نوشاد و نیما دو برادر مازندرانی با هم در المپیک شرکت کردند. بعداز 8 سال این بار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار است تاریخ تکرار شود.
ندا شهسواری و نیما عالمیان از رقابت‌های انتخابی آسیای میانه سهمیه گرفتند. نوشاد عالمیان هم از رنکینگ سهمیه گرفت تا مثل المپیک ریو، دوباره هر سه نفر در المپیک پشت میز قرار بگیرند. باتوجه به اینکه هر 3بازیکن ایران در المپیک پاریس باتجربه هستند و رویدادهای مختلف؛ المپیک، بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را بارها تجربه کرده‌اند، انتظار است متفاوت‌تر ظاهر شوند. ندا شهسواری تاکنون در المپیک پیروزی نداشته و این امیدواری وجود دارد بتواند اولین پیروزی‌اش را در المپیک به‌دست آورد.
انتظار از نوشاد و نیما عالمیان طور دیگری است. شاید گرفتن مدال در حالی که بازیکنان نامدار زیادی در المپیک هستند، توقع خیلی بالایی باشد اما اینکه متفاوت از المپیک‌های قبلی باشند و بازی زیبایی را به نمایش بگذارند می‌تواند انتظار به جایی باشد. برادران عالمیان قبلاً در بازی‌های آسیایی و در حضور چهره‌های نامدار، تاریخ‌سازی کردند و به مدال رسیدند، حداقل در این یک سال اخیر مقابل بازیکنان بزرگ عملکرد خوبی از خود نشان دادند. حتی نوشاد به شکست‌ناپذیری چینی‌ها مقابل ایرانی‌ها پایان داد و شاید وقت آن رسیده در المپیک هم حداقل شاهد شکست دادن بازیکنان بزرگی به دست این دو برادر باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی