صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هفت - ۰۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هفت - ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

نتایج تکراری گل‌گهر مقابل هشت تیم

نمایش ضعیف با مربی بی‌کارنامه

 سحرخیزان مؤثرترین بازیکن
از 26 بازیکنی که برای گل گهر به میدان رفتند، چند نفری مثل احمد زنده‌روح و روبرتو تورس عملکرد بسیار خوبی داشتند. اما در میان آنها سعید سحرخیزان، مهاجم جوان گل‌گهر با هشت گل و پنج پاس گل در زمان 2064 دقیقه‌ای تأثیرگذارترین بازیکن و روبرتو تورس با 5 گل و 6 پاس گل بهترین پاسور تیم بودند. احمد زنده‌روح هم با هفت گل زده یکی از بهترین‌های گل گهر در لیگ بیست و سوم بود.
 
نیمکت‌نشینی فروزان
از همان روزی که خبر حضور محمدرضا اخباری به گل گهر شنیده شد، قابل پیش‌بینی بود که محسن فروزان فرصت زیادی برای بازی نخواهد داشت. همین اتفاق افتاد و فروزان فقط در دو مسابقه به میدان رفت. او در همان دو بازی مقابل ملوان و پرسپولیس هم دو گل دریافت کرد.
 
پایانی بشدت ضعیف
گل گهر هر چقدر در ابتدای فصل شروع خوبی داشت و از شش بازی 14 امتیاز به دست آورد اما در بازی‌های پایانی نیم فصل اول و به خصوص نیم فصل دوم با افت قابل ملاحظه‌ای رو به رو شد. آنها از پنج بازی پایانی نیم‌فصل اول فقط پنج امتیاز کسب کرده اما شاهکارشان در 10 هفته پایانی لیگ بود. شاگردان مارینوس اوزونیدیس از 10 بازی پایانی فقط سه امتیاز کسب و 27 امتیاز را از دست دادند. این کارنامه خیلی قابل دفاع نیست. آنها به سپاهان، پرسپولیس، هوادار، تراکتور، آلومینیوم اراک، استقلال و ذوب‌آهن باختند و مقابل استقلال خوزستان، مس رفسنجان و شمس آذر به تساوی رسیدند.

هشت نتیجه جالب
8 پیروزی، 12 تساوی و 10 شکست ماحصل تلاش بازیکنان گل گهر بود. اما آنها مقابل هشت تیم نتایج تکراری به دست آوردند. این تیم طبق آمار، در دو بازی رفت و برگشت مقابل فولاد، نساجی و صنعت نفت آبادان به پیروزی رسیدند. آنها مقابل سه تیم پیکان، استقلال خوزستان و شمس آذر هم در هر دو بازی به تساوی دست پیدا کردند. شاگردان مارینوس اوزونیدیس ‌اما در دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس و تراکتور همیشه شکست خوردند.

حذف در نیمه‌نهایی جام حذفی
بعد از قرعه‌کشی مسابقات و زمانی که مشخص شد تیم لیگ دویی نیکاپارس چالوس باید در سیرجان به مصاف گل گهر برود، خیلی‌ها یک پیروزی آسان و بازی دستگرمی را برای شاگردان مارینوس اوزونیدیس پیش‌بینی می‌کردند. اما این اتفاق نیفتاد و دو تیم با تساوی صفر - صفر در زمان 90 دقیقه به کارشان پایان دادند. در نهایت این تیم با گل‌های زنده‌‎‌‌روح و تورس در وقت‌های اضافی به پیروزی و حریف فجرسپاسی در مرحله یک هشتم شد. گل گهر این بازی را هم با گل‌های سحرخیزان، تورس و زائرکاظمینی به پایان رسانده و حریف هوادار شد. خیلی‌ها تصور می‌کردند که سیرجانی‌ها بازی بسیار سختی را مقابل شاگردان مسعود شجاعی داشته باشند. اما برخلاف انتظار، سیرجانی‌ها جشنواره‌ای از گل به راه انداخته و پیروزی 5-0 را با گل‌های زنده‌روح، سحرخیزان، زائرکاظمینی (2 مرتبه) و ممی‌زاده به پایان رسانده و به مصاف سپاهان در مرحله نیمه‌نهایی رفتند. در حالی که گل گهر با گل دقیقه 6 رزاق‌پور پیش افتاد ‌اما در نهایت با 2 گلی که هادی محمدی زد، از رسیدن به فینال بازماند.

گل‌های برابر در هر نیمه
شاگردان مارینوس اوزونیدیس در 30 بازی، 30 گل زده (هر بازی یک گل) و 28 گل (0/93 گل خورده در هر بازی) هم دریافت کرده‌اند اما وقتی به دقایق این 58 گل دقیق می‌شویم، به نکته جالب و قابل توجهی می‌رسیم. طبق آماری که از خودشان به جا گذاشته‌اند، 15 گل در نیمه‌های اول و 15 گل هم در نیمه‌های دوم زده و جالب‌تر اینکه 14 گل در نیمه‌های اول و 14 گل هم در نیمه‌های دوم دریافت کرده‌اند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی