صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • پرونده
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هفت - ۰۳ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و هفت - ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۵

استپانیان: تغییر نسل در  تیم ملی‌ ایران زمان می‌خواهد


لئون استپانیان، هافبک ارمنستانی سابق تیم سپاهان در خصوص تیم سابقش و مسائل خاص فوتبال ایران توضیحاتی را ارائه داد.

در خصوص یورو 2024 و تیم‌هایی که در آن حضور دارند چه نظری دارید؟
تیم‌های خیلی خوبی در این دوره حاضر شده‌اند که نمونه آنها ایتالیا، پرتغال، فرانسه، انگلیس و آلمان هستند. به همین دلیل از حالا خیلی سخت است که بخواهیم یک تیم را به عنوان قهرمان مشخص کنیم اما با وجود این، فکر می‌کنم یکی از سه تیم آلمان، اسپانیا و پرتغال شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشند و به نسبت تیم‌های دیگر شاید پر مهره‌تر و کامل‌تر باشند.
در رابطه با قهرمان لیگ ایران و سطح این مسابقات چه نقد فنی دارید؟
تیم‌های خیلی خوبی در این مسابقات حضورداشتند و رقابت‌ها تا هفته آخر ادامه داشت که در نهایت تیم بزرگ پرسپولیس قهرمان شد و با شایستگی هم این عنوان را کسب کرد. در ایران سه تیم بزرگ حضور دارند و من خیلی دوست دارم که امسال تیم‌های سپاهان و استقلال و پرسپولیس در آسیا بهترین نمایش را داشته باشند و بعد از چند سال بتوانند عنوان قهرمانی را به یک تیم ایرانی اختصاص دهند؛ اتفاقی که تیم‌های ایرانی واقعاً لیاقتش را دارند.
اما سن و سال ستاره‌های تیم ملی برای جام جهانی نگرانی‌هایی را برای فوتبالدوستان به وجود آورده است!
من فکر نمی‌کنم این مسأله خیلی نگران‌کننده باشد چون تیم ملی ایران جدا از بازیکنان با تجربه خیلی خوبی که دارد، از بازیکنان جوان مستعدی هم بهره می‌برد که آنها قادرند به بهترین شکل خودشان را در کنار باتجربه‌ها نشان دهند. بازیکنان با تجربه‌اشان هم به راحتی می‌توانند در جام جهانی 2026 بازی کنند؛ چه بسا که در حال حاضر شاهدیم بازیکنان تیم‌های ملی اروپایی که در یورو هستند بعضاً چه بازیکنان سن و سال‌داری هستند اما به خوبی برای تیم ملی‌شان بازی کرده و نقش خودشان را در زمین به خوبی ایفا می‌کنند. در این رابطه البته یک نظر دیگر را هم دارم که بعد از جام جهانی می‌توانید تغییر نسل بدهید و بازیکنان جوانی را وارد تیم ملی‌مان کنید و از وجود آنها تیم ملی با میانگین سنی پایین‌تری بسازیم.

جستجو
آرشیو تاریخی