برنز ایران در اولین روز جام جهانی پاراوزنه‌برداری

بختیار چراغ اول را روشن کرد

دومین روز از رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری به میزبانی کشور گرجستان و در شهر تفلیس درحالی برگزار شد؛ که محسن بختیار به عنوان اولین نماینده ایران در این مسابقات به روی تخته رفت.  بختیار به عنوان اولین نماینده ایران در دسته 59 کیلوگرم با 22 ورزشکار مسابقه داد و در نهایت هم فقط یک مدال برنز به دست آورد. بختیار در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی شد که برای رسیدن به مدال خیلی کم بود.
 در حرکت دوم بختیار 8 کیلوگرم وزنه خود را افزایش داد و وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت سوم هم نهایتاً وزنه ۱۸۹ کیلوگرمی را مهار کرد تا مدال برنز مجموع را به دست بیاورد. نکته جالب توجه اینکه در این دسته وزنه‌‌برداران کشورهای عراق، مصر و السالوادور به ترتیب در رده‌های اول تا سوم ایستادند.
 رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری تفلیس ۲۰۲۴ با حضور ۳۲۹ ورزشکار (۱۹۸ مرد و ۱۳۱ زن) از ۷۱ کشور جهان تا ۶ تیر ادامه دارد.
 این مسابقات آخرین گزینشی پاراوزنه‌برداری پیش از بازی‌های پاریس۲۰۲۴ به شمار می‌رود. وزنه‌برداران کشورمان سهمیه‌های مورد نیاز برای حضور در پارالمپیک را کسب کردند اما تلاش اصلی برای افزایش رکورد است تا بتوانند نظر کمیته ملی پارالمپیک را برای حضور در پاریس جلب کنند. پیش‌بینی حسین توکلی این بوده که با 6 نفر راهی پارالمپیک شوند اما ملاک کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به پاریس، میزان شانس آنها برای رسیدن به مدال طلا در پارالمپیک است. این یعنی اگر وزنه‌برداران در این مسابقات رکوردشان افت داشته باشد، در صورت داشتن سهمیه پارالمپیک باز هم شانس اعزام به پاریس را از دست می‌دهند. به همین دلیل قهرمانان ایران تلاش می‌کنند که با رکوردهای بالا  نظر مسئولان کمیته ملی پارالمپیک را جلب کنند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی