روی وزنه‌برداری حساب باز نکنید

نواب نصیر شلال: جوادی توانایی انجام هرکاری را دارد

=


تیم همیشه موفق وزنه‌برداری در المپیک حالا با شرایطی راهی المپیک می‌شود که امید چندانی به آن نیست. نه تنها افکار عمومی که حتی نواب نصیرشلال سرمربی این تیم هم امیدی به آن ندارد. نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره آخرین وضعیت تیم ملی برای المپیک گفت: «بعد از جام‌جهانی تایلند یک مقدار دوران افت داشتیم اما حالا شرایط خوبی داریم و به ۹۵ درصد آمادگی رسیده‌ایم. امیدواریم بچه‌ها در این دو ماه باقیمانده به صددرصد آمادگی برسند و رکوردهای جدیدی از آنها ببینیم. کنار المپیکی‌ها، وزنه‌برداران دیگر را برای قهرمانی جهان آماده می‌کنیم و خیلی امیدواریم که بتوانیم تیم خوبی داشته باشیم.» سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به اینکه حالا مهم المپیک است و شاید کسی خیلی پیگیر تیم اعزامی به قهرمانی جهان نباشد، ادامه داد: «ما وعده‌ دادیم تیم ملی را جوان کنیم تا تیمی یکدست و خوب داشته باشیم. فکر می‌کنم تا حدود زیادی بتوان این وعده را در قهرمانی جهان عملی کرد. المپیک هم مشخص است و با شرایطی که وزنه‌برداری داشته، کسی خیلی روی آن حساب نکند.»
با رکوردهایی که مصطفی جوادی ثبت کرده، شانسی برای رسیدن به مدال دارد یا نه؟ نصیرشلال گفت: «چرا نداشته باشد؟ البته باید دید روز مسابقه چه می‌کند. البته مدیریت ورزشکار در روز مسابقه وظیفه کادرفنی است و باید به او کمک کنیم که در روز مسابقه از لحاظ روانی و بدنی شرایط خوبی داشته باشد. البته رفتار و تفکر خود ورزشکار هم بی‌تأثیر نیست. مصطفی جوادی ورزشکار باتجربه‌ای است. او مدال جهانی گرفته و نشان داده ورزشکاری است که می‌تواند همه کار کند. می‌تواند تغییر وزن دهد، ارتقای رکورد داشته باشد و طلای جهان بگیرد. او شرایط خاص و ویژه‌ای دارد. به امید خدا می‌تواند روز خوبی در المپیک داشته باشد.»
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که علی داودی در پاریس دومین المپیکش را تجربه می‌کند، اما ظاهراً شانسی برای رسیدن به مدال ندارد، گفت: «من خیلی هم اینطور فکر نمی‌کنم. علی داودی بسیار باانگیزه و هدفمند است و بیشترین هماهنگی را با کادر فنی دارد. شاید حالا رکورد او خیلی به مدال نزدیک نباشد اما ورزشکاری است که کمترین حاشیه را دارد و همیشه کارش را به نحو احسن انجام می‌دهد. ما کنار هم تلاش می‌کنیم که در المپیک بتواند بهترین نتیجه را بگیرد ولی واقعاً نباید کسی از وزنه‌برداری توقع داشته باشد.»
او در پاسخ به اینکه با وجود وزنه‌بردار باتجربه؛ چرا نباید از وزنه‌برداری توقع مدال داشت؛ ادامه داد: «ببینید فضای المپیک به گونه‌ای است که هر کسی در آن قرار می‌گیرد، آرزو دارد مدال بگیرد؛ حالا بخواهد مدال اول باشد یا دوم. شرایط کلی تیم ملی به خاطر مسائل حاشیه‌ای که سال‌های گذشته وجود داشت، خوب نیست. سعی کردیم در این مدت تیم آرامش داشته باشد و رو به جلو حرکت کند اما دست تیم ملی خالی بود. به هر حال المپیک مانند مسابقات دیگر نیست که هر سال برگزار شود بنابراین نه‌تنها علی داودی بلکه هر ورزشکار دیگری پر از انگیزه است تا بتواند مدال بگیرد.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی