از زابالتا تا کرایف و دل بوسکه

آغاز مسابقه هجوگویی دلال‌ها


 این روزها که همه سرگرم تماشای بازی‌های یورو24 هستند زیر پوست فوتبال ایران اتفاقات و خبرهای خنده‌داری در جریان است که مهم‌ترین آنها احتمالاً جابه‌جایی سرمربی‌های تیم‌های لیگ برتری و اخبار مربوط به مذاکره با سرمربی‌های جدید است.
صبح هنوز ناشتایی را به بدن نزده‌ایم که خبر پیوستن یان فنت شیپ کانادایی، هلندی به ارتش سرخ را می‌شنویم. هنوز در حال هضم این چواندازی هستیم که پرستوهای مهاجر به صفحه فلان ایجنت لینک شده و از پیوستن احتمالی الکساندر نوری به شمس‌آذر و کارلوس کی‌روش
71 ساله به تراکتور خبر می‌دهند و هیچ کس هم نیست برای رضای خدا تأیید و تکذیب کند.
بهت‌آور اما شایعه‌ای است که حول یک باشگاه صنعتی چرخیده است. شایعه کرده‌اند که پابلو زابالتا همین روزها در ایران آفتابی خواهد شد و بساطش را برای مربیگری در لیگ برتر و فاخر ایران ولو خواهد کرد.
شایعه پراکنی و هجوگویی برای کی و تا کجا؟ هواداران فوتبال در ایران را هالو فرض می‌کنید که برای گرفتن لایکی و فالووری از گفتن هیچ دروغی ابایی ندارید؟
مگر زابالتای آرژانتینی هم ‌اکنون در سرزمین ژرمن‌ها کنار دست سیلوینیوی برزیلی نمی‌نشیند و برای عبور آلبانی از گروه مرگ نقشه نمی‌کشد که مربی حرفه‌ای امریکای لاتین را در اثنای جام ملت‌های اروپا پای میز مذاکره با تیم‌های ایرانی می‌نشانید؟ فقط مانده در آشفته بازار خبرها دل بوسکه 74 ساله را از خانه‌اش در سالامانکا بیرون بکشند و برای یوهان کرایف فقید پدر توتال فوتبال، خفته در خاک آمستردام پیغام و پسغام بگذارند.
خنده‌دارتر اینکه هنوز مذاکره یان فنت شیپ با پرسپولیسی‌ها تکذیب و تأیید نشده، یک مربی ایتالیایی در حال مذاکره با سرخ‌هاست. اینها البته داستان‌های هر فصل فوتبال ایران است اما برخی داستان‌ها به قدری خنده‌دار است که پتانسیل لازم برای یک فیلم پر فروش کمدی را دارد.
واقعیت این است که این دروغ‌های مضحک علاوه بر بازارگرمی‌های نخ‌نما شده، غنج و غمزه چند سمسار و دلال محتاج به نان شب است! که می‌خواهند از آب گل‌آلود شده فوتبال بی‌دایه ایران ماهی صید کنند. غافل از اینکه حداقل در مورد استقلال و پرسپولیس که رخت خصوصی به تن کرده‌اند، این راهکار جواب نمی‌دهد چون دیگر از ریخت و پاش‌های بی‌قاعده خبری نیست. حتی هواداران هم از کنار این همه خیال‌پردازی می‌گذرند و می‌دانند تا زمانی که سرمربی در رختکن تیمی لخت نشده است نباید فریب این بازارگرمی‌های بی‌پشتوانه خنده‌دار را بخورند. اما با وجود این، دلال‌ها همچنان مشغول کارند تا شاید از این مسیر مشتی اسکناس به جیب بزنند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی