صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و چهار - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و چهار - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

عالمی: قطع همکاری با نکونام اشتباه است

درحالی که استقلال به عنوان نماینده ایران تا چند ماه دیگر در لیگ نخبگان آسیا به میدان خواهد رفت، این تیم هنوز وضعیت مشخص نقل و انتقالاتی ندارد و روند مذاکرات برای تعیین تکلیف استقلال در فصل آینده به کندی پیش می‌رود. در همین راستا سراغ ایمان عالمی رفتیم و در مورد استقلال گفت‌و‌گوی مفصلی را با او انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:
این روز‌ها استقلال وضعیت مشخصی از بابت کادر مدیریتی ندارد و با این دست فرمان سرنوشت نامشخصی در فصل آینده خواهد داشت.
بله، در انتهای فصل گذشته هلدینگ خلیج‌‌فارس مالک استقلال شد و همین باعث شد تا در نیم‌فصل دوم اوضاع استقلال آرام‌تر شود. با توجه به عملکرد خوب آبی‌پوشان در فصل گذشته و نایب قهرمانی که به دست آمد، خیلی‌ها انتظار داشتند برای فصل آینده بازیکنان و کادرفنی دغدغه‌های کمتری داشته باشند اما اینکه مالکان جدید چرا هنوز تصمیمات اجرایی خود را اعمال نکرده‌اند جای سؤال دارد.
بحث دیگری در رسانه‌ها مطرح شده که درباره موضوع قطع همکاری احتمالی استقلال با جواد نکونام است، نظرتان در این خصوص چیست؟
به نظر من، اگر باشگاه استقلال با نکونام بخواهد قطع همکاری کند، اشتباه است؛ مربیگری یک پروسه زمانبر است. امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی هم در یک پروسه سه ساله بود که توانستند استقلال را به قهرمانی برسانند. کادر فنی جواد نکونام هم عملکرد قابل قبولی داشته و باشگاه باید سریع‌تر با جواد نکونام برای ادامه همکاری به توافق برسد. باید به نکونام زمان داد تا بتواند فلسفه‌های خودش را در استقلال پیاده کند.
خیلی از پیشکسوتان نیز نسبت به سبک جواد نکونام انتقاداتی داشتند که همین موضوع باعث شده بود شاهد اختلافاتی بین آنها باشیم.
بیشتر انتقادات متوجه سبک جواد نکونام بود اما اگر اتفاقات فصل گذشته را مرور کنیم، متوجه خواهیم شد که نکونام با توجه به جذب نشدن لیست بازیکنان مد نظرش و کمبود ابزار، نتوانست سیستم مورد علاقه‌اش را پیدا کند. به علاوه که کادرفنی هم نشان داده انتقادپذیر است و با توجه به ابزار موجود، با تقویت ترکیب استقلال در پنجره تابستانی، قطعاً می‌تواند سیستم مد نظرش را اجرا کند.
بحث نقل و انتقالات پیش آمد، شنیده‌ها حاکی از آن است که نکونام 11،10 بازیکن را در لیست مازادش گذاشته، به نظرتان این موضوع به استقلال ضربه نمی‌زند؟
باشگاه با توجه به استراتژی و فلسفه‌اش سراغ خرید بازیکن می‌رود و اینکه نکونام چه تعداد بازیکنی را در لیست مازادش قرار داده متوجه خودش است. استقلال مشخصاً در چند پست نیاز به تقویت دارد و تعداد بالای خروجی ورودی‌ها هم قطعاً با تعداد بازی دوستانه در پیش فصل حل خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی