آلومینیوم اراک سختکوش و دونده ظاهر شد

غول‌کش لیگ در کمرکش جدول

فراز و نشیب نیم فصل اول
شاگردان مجتبی حسینی فصل را با شکست مقابل پرسپولیس آغاز کردند. اما بعد از آن 5 پیروزی متوالی مقابل استقلال خوزستان، هوادار، شمس آذر، مس رفسنجان و نساجی به دست آوردند. در حالی که به نظر می‌رسید این تیم در شرایط بسیار خوبی قرار دارد اما باخت خانگی 4-0 مقابل تراکتور تمام معادلات‌شان را به هم زد. این پایان کار نبود و اراکی‌ها از چهار بازی بعدی مقابل استقلال، ذوب‌آهن، فولاد و پیکان فقط دو امتیاز به دست آوردند.
 
بدون بازیکن خارجی
آلومینیوم اراک را هم باید به لیست تیم‌هایی که از بازیکنان خارجی استفاده نمی‌کنند، اضافه کرد. سیاست این باشگاه جوانگرایی و به‌کارگیری جوانان بااستعداد است. سرمربی آلومینیوم در دفاع از این شیوه‌اش مدعی است: «اگر ثروتمندترین تیم‌های دنیا را هم نگاه کنید، بخشی از کارشان استعدادیابی است. اگر منچسترسیتی بهترین تیم باشگاهی جهان است، بخشی از کارش را روی پیدا کردن استعدادهای جوان گذاشته است. در دیدار اخیر منچسترسیتی در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، آنها از جوانان زیادی استفاده کردند و باید ما هم به همین سمت برویم که استعدادها را پیدا کنیم.»

یک بازیکن برای تمام بازی‌ها
25 بازیکن در فصل بیست و سوم برای آلومینیوم اراک به میدان رفتند. در میان آنها پنج بازیکن فرصت حضور در تمام 15 بازی نیم‌فصل اول را داشتند (بهروز نوروزی‌فرد، یونس اکبرپور، محمدمهدی لطفی، عارف حاجی‌عیدی و علیرضا نقی‌زاده). اما از میان این پنج نفر فقط یونس اکبرپور در 15 بازی نیم‌فصل دوم هم به میدان رفت تا آمار حضور در 30 بازی را به خود اختصاص دهد. دقایق حضور او در زمین 2692 دقیقه بود.
 
جدایی شیخ‌فخرالدینی
زمانی که کوین یامگا بازیکن کلیدی استقلال دچار مصدومیت شدید از ناحیه چشم شد، مسئولان این تیم سراغ میلاد فخرالدینی رفتند تا جای خالی‌اش را پر کنند. این اتفاق خیلی سریع افتاد و شماره 34 اراکی‌ها که در 13 بازی و حضور 1026 دقیقه‌ای 2 گل زده و 3 پاس گل داده بود، پیراهن آبی را به تن کرد.
 
لیموچی، مؤثرترین بازیکن
از میان 25 بازیکنی که برای آلومینیوم اراک به میدان رفتند، دو بازیکن بودند که 5 گل زدند؛ امین کاظمیان و مهدی لیموچی که اولی با 21 بازی و 1270 دقیقه یک پاس گل هم داد. اما لیموچی با 29 بازی و 2512 دقیقه بازی چهار مرتبه پاس گل داد. چهار بازیکن یعنی امیر نوری، مهران موسوی، عارف حاجی‌عیدی و رضا جبیره هم هر کدام سه مرتبه موفق به گلزنی شدند. بدترین اتفاق برای لیموچی در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل مس رفسنجان بود که دروازه‌بان مس ضربه پنالتی او را مهار کرد و باعث حذف این تیم و نرسیدن‌شان به فینال شد.
 
ثبت آماری عجیب
آلومینیوم اراک باتوجه به آماری که از خود به‌جا گذاشت، تیمی بشدت یک‌دست و کم‌نوسان بود. آنها از 15 بازی خانگی 19 امتیاز و از همین تعداد بازی خارج از خانه 20 امتیاز به دست آوردند. تفاضل گل‌شان در همین بازی‌ها روی عدد -3 ایستاده است. این تیم در نیمه‌های اول 17 و در نیمه‌های دوم 16 گل دریافت کرده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی