صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و چهار - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و چهار - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

نخستین دیدار همسایه‌ها

فرصت آخر بازنده‌ها

کرواسی و آلبانی بازی اول خود در گروه B را باخته‌اند و نمی‌توانند در بازی امروز عصر در هامبورگ بازنده باشند اگر می‌خواهند جایی در مرحله حذفی یورو 2024 داشته باشند.
بعضی پیش‌بینی می‌کردند کرواسی در این جام بالاخره به ناکامی‌هایش پایان می‌دهد اما هفتمین حضور در جام ملت‌های اروپا برای کروات‌ها خوش‌یمن نبود و شکست تحقیرکننده 3 بر صفر مقابل اسپانیا را متحمل شدند. آنها در نیمه اول سه گل خوردند و پنالتی از دست رفته برونو پتکوویچ هم اوضاع را بدتر کرد. زلاتکو دالیچ که موفقیت‌های اخیر کرواسی در تورنمنت‌ها زیر نظر او به دست آمده شاهد ناتوانی تیمش در گلزنی بود با وجود آنکه 16 ضربه داشتند اما گروه مرگ یورو 2024 جایی برای استراحت نیست.
کرواسی در پنج بازی رسمی آخرش سه شکست داشته که به اندازه باخت‌هایش در 29 بازی قبلی بوده. این تیم از یورو 1996 هرگز در تورنمنت‌های مهم دو شکست پیاپی نخورده و تلاش می‌کند در نخستین بازی با رقیب هم‌منطقه‌ای در یک تورنمنت بزرگ نبازد. تیمی که در دو یوروی قبلی در نخستین مرحله حذفی کنار رفته، باید حداقل یک امتیاز از این بازی بگیرد چون در روز آخر ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی انتظارشان را می‌کشد.
آلبانی که بعد از استقلال از یوگسلاوی برای دومین بار در یورو حاضر می‌شود، در بازی اول خود برابر ایتالیا 2 بر یک شکست خورد با آنکه ندیم بایرامی در ثانیه 23 سریعترین گل تاریخ یورو را به ثمر رساند. این نخستین باخت تیم سیلوینیو در رقابت‌های رسمی از فروردین سال گذشته بود، آنها بعد از باختن بازی اولشان در مرحله مقدماتی یورو مقابل لهستان، شکست نخوردند و در نهایت بالاتر از لهستان و جمهوری چک قرار گرفتند. البته قرعه‌کشی با آنها چندان مهربان نبود و بعد از این بازی باید به مصاف اسپانیا بروند.
کرواسی بعد از باخت بد بازی اول شاید تغییراتی در ترکیب اصلی داشته باشد. حضور یاسر آسانی، مهاجم آلبانی هم مبهم است و ممکن است آربر هوژا که در دیناموزاگرب بازی می‌کند، جای او را در ترکیب اصلی بگیرد.
جستجو
آرشیو تاریخی