صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و چهار - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و چهار - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مجارها باید از آلمان امتیاز بگیرند

کار را تمام کن

سید علی بلندنظر
روزنامه‌نگار
آلمان می‌تواند با پیروزی در بازی امشب مقابل مجارستان یک بازی مانده به پایان مرحله گروهی از صعود به حذفی مطمئن شود. بازی در ورزشگاه MHP اشتوتگارت میان شاگردان یولیان ناگلزمان است که در افتتاحیه یورو 5 بر یک اسکاتلند را در هم کوبیدند و مجارستان که 3 بر یک برابر سوییس شکست خورد.
ژرمن‌ها بزرگترین پیروزی افتتاحیه تاریخ جام ملت‌های اروپا را ثبت کردند و این یکی از هفت رکوردی بود که مردان بی‌رحم ناگلزمان بر جای گذاشتند. آلمان که به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به سوییس در صدر جدول گروه A قرار دارد، از صعود مطمئن می‌شود اگر امشب برنده از زمین خارج شود چون حتی اگر اسکاتلند، سوییس را شکست دهد با توجه به برتری آلمان در دیدار مستقیم با ارتش تارتان، میزبان مسابقات به مرحله بعد می‌رود.
دوران ناگلزمان روی نیمکت آلمان اگرچه متوسط شروع شد اما این تیم در پنج بازی آخرش چهار برد و یک تساوی داشته و انگیزه لازم را دارد که کارش در مرحله گروهی را تمام کند و به فکر مراحل حذفی باشد برابر تیمی که این اواخر برای دی‌مانشافت دردسرساز بوده.
سه سال قبل دو تیم در مرحله گروهی یورو 2020 دو بر دو مساوی کردند و مجارها در لیگ ملت‌های اروپای اخیر چهار امتیاز از آلمان گرفتند و تیم مارکو روسی در سپتامبر 2022 یک بر صفر برابر آلمان به پیروزی رسید. آدام ژالای ستاره آن بازی بود که تنها گل بازی را قبل از بازنشستگی زد.
مجارستان اما برابر سوییس بازی ضعیفی انجام داد و 3 بر یک شکست خورد؛ دومین باخت مجارها در 17 بازی آخرشان. این تیم در حال حاضر سوم است به خاطر گل خورده کمتر نسبت به اسکاتلند و اگر مثل 12 بازی آخرشان در گلزنی موفق باشند، باید شاهد بازی جذابی بین دو تیم ریشه‌دار فوتبال اروپا باشیم.
شروع بی‌نقص
آلمان در یورو 2024 شروع بی‌نقصی داشت و هیچ‌یک از بازیکنان این تیم مصدوم نشدند؛ حتی کاپیتان ایلکای گوندوغان هم از تکل خشن رایان پورتئوس که به اخراجش منجر شد، جان سالم به در برد و طرفداران آلمان و بی‌طرف‌ها را خوشحال کرد. بازیکن بارسلونا می‌تواند بخشی از ترکیب اصلی دست‌نخورده ناگلزمان برای این بازی باشد و به همکاری نزدیکش با بهترین بازیکن افتتاحیه، جمال موسیالا و دیگر ستاره 21 ساله آلمان، فلورین ویرتز ادامه دهد که این دومی حالا جوانترین گلزن تاریخ آلمان در رقابت‌های قهرمانی اروپا است. روبرت آندریش و جاناتان تاه هم کارت زرد دارند و اگر امشب اخطار بگیرند، بازی آخر را از دست می‌دهند؛ شاید ترجیح آلمان هم این باشد که در بازی آخر مرحله گروهی این دو را نداشته باشد.
 
یک تغییر کوچک
روسی نتوانست برای بازی با سوییس از لوییک نگو و کالوم استایلز استفاده کند و این دو اگر به شرایط بدنی ایده‌آل هم رسیده باشند، بعید است در ترکیب اصلی قرار بگیرند. حتی در غیاب نگو، مربی ایتالیایی که شش سال است روی نیمکت مجارها نشسته، می‌تواند در سمت راست دفاع خود تغییر ایجاد کند چون آتیلا فیولای 34 ساله بازی ضعیفی در دیدار اول داشت. بندگوژ بولا و آتیلا ژالای دو بازیکنی هستند که در خطر محرومیت قرار دارند. دومینیک سوبوسلای که با 23 سال سن جوانترین کاپیتان تاریخ یورو شده است، پاس تنها گل بازی اول را داد. او خود را برای بازی ملی شماره 44 آماده می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی