سرمربی هلندی وتو شد

پرسپولیس همچنان سردرگم در میان گزینه‌ها

پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید همچنان سردرگم و مستأصل به نظر می‌رسد. از یک سو محدودیت سقف بودجه و از سوی دیگر سختگیری‌های هواداران و رسانه‌ها باعث شده با وجود سرازیر شدن گزینه‌ها به سمت این باشگاه، درویش و همکارانش کار دشواری برای رسیدن به انتخاب نهایی داشته باشند.
رقم در نظر گرفته شده برای اوسمار 500 هزار دلار بود اما بعدتر گفته شد این باشگاه برای انتخاب سرمربی خارجی تا 700 هزار دلار هم می‌تواند هزینه کند. پس از آنکه گفته شد با این بودجه انتخاب سرمربی محدود خواهد شد، حالا شایعه شده این باشگاه تا یک میلیون دلار هم می‌تواند برای جذب سرمربی هزینه کند که اگر این‌گونه باشد یعنی 60 میلیارد تومان؛ این یعنی یک هفتم کل بودجه فصل آینده باشگاه که باید برای سرمربی خارجی کنار گذاشته شود. این در حالی است که سرمربی خارجی بعدی حتماً یک دستیار اول، یک مربی دروازه‌بانی و یک مربی بدنساز هم با خودش به تهران خواهد آورد که جذب آنها حداقل 500 هزار دلار دیگر هزینه در برخواهد داشت.
با این حال در شرایطی که چیزی حدود 30 گزینه به مدیران باشگاه پرسپولیس معرفی شده اما هنوز هیچ گزینه‌ای جدی نیست. البته بحث مذاکره با یان فنت شیپ گزینه هلندی و سرمربی سابق آژاکس طی 24 ساعت بسیار جدی شد و حتی گفتند جدی‌ترین گزینه برای امضای قرارداد هم هست که با رو شدن پرونده اخلاقی او، این گزینه وتو شد و حالا پرسپولیس باید دنبال گزینه‌های دیگر برود.
مارکوس پاکتا یکی از گزینه‌هایی است که زمستان سال قبل و بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی هم برای سرمربیگری پرسپولیس مطرح شد و حتی به لیست نهایی گزینه‌های مدنظر مدیران این باشگاه راه یافت اما در آن مقطع فشار هواداران باعث شد مدیران باشگاه از پیش رفتن با او عقب‌نشینی کنند. در آن مقطع منتقدان به مذاکره با پاکتا روی این نکته تأکید داشتند که سال‌ها از دوره اوج مربیگری این گزینه گذشته؛ همان‌طور که مثلاً وقتی شش ماه قبل فیلکس ماگات به پرسپولیس پیشنهاد شد، خیلی زود از نام او عبور کردند.
با این وجود از امروز دور جدیدی از جست‌وجوهای مدیران پرسپولیس برای رسیدن به گزینه‌های قابل قبول آغاز خواهد شد که باید دید به چه نام‌هایی ختم می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی