لیونل مسی به علی دایی رسید فوق‌ستاره در حال عبور از شهریار

دیدار آرژانتین مقابل گواتمالا در حالی با پیروزی 4-1 آلبی‌سلسته به پایان رسید که لیونل مسی با زدن دو گل توانست تعداد گل‌های ملی‌اش را بهبود بخشد. گل اول آرژانتین و او، در دقیقه ۱۱ و روی اشتباه مهلک نیکلاس هاگن، دروازه‌بان گواتمالا به ثمر رسید و او در حالی که زیر فشار شدید مهاجمان آرژانتین قرار داشت، پاس خود را به مسی داد تا مرد شماره 10، به راحتی هرچه تمام‌تر دروازه خالی را باز کند. در ادامه، لائوتارو مارتینز در دقایق 39 از روی نقطه پنالتی و 66 برای آرژانتین گل زد تا اینکه مسی در دقیقه ۷۷، گل دوم خود و چهارم تیمش را روی پاس هنرمندانه آنخل دی‌ماریا به ثمر رساند. مسی در این صحنه هم با تیزهوشی دروازه حریف را گشود تا حساب کار ۴-۱ شود و قهرمان جهان با پیروزی سرمست‌کننده به استقبال کوپا برود.
مسی با این دو گل، ۱۰۸ گله شد تا با رکورد گل‌های ملی علی دایی آقای گل سابق فوتبال جهان برابری کند. این در حالی است که پیش از این در آمارها تعداد گل‌های ملی دایی، 109 درج شده بود ولی فیفا یکی از این گل‌ها را نپذیرفته و شهریار 108 گله است. حالا مسی در انتظار دیدار با کانادا خواهد نشست تا شاید در این بازی از اولین گلزن سه رقمی فوتبال دنیا عبور کند و تنها کریستیانو رونالدو 130 گله را بالاتر از خود ببیند.
اولین گل ملی مسی در سال ۲۰۰۶ و زمانی رقم خورد که دایی از فوتبال ملی وداع کرد و حالا ۱۸ سال بعد از آن روزها، پسر کوچک آرژانتینی به عنوان کاپیتان و مرد سالخورده آلبی سلسته در حال عبور از رکورد شهریار قرار دارد.
مسی که در ۳۶ سالگی همچنان تشنه رکورد و موفقیت است، ۲۲ گل تا رکورد رونالدو فاصله دارد و با توجه به درخشش CR7، احتمالاً برای تصاحب رکورد او کار سختی را در پیش دارد. جنگ بر سر جایگاهی که سال‌ها در سیطره شهریار فوتبال ایران بود و حالا دایی این دو فوق ستاره فوتبال جهان را بالاتر از خود می‌بیند.
جستجو
آرشیو تاریخی