صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و دو - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشتاد و دو - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

نسل جدید آلمان مایه امید آینده

بچه‌ها کارشان را بلدند

مهاجمان جوان آلمان پیام روشنی برای همه داشتند، اینکه آماده‌اند تا تیم ملی این کشور را وارد دوران جدیدی کنند. فلورین ویرتز و جمال موسیالا که هر دو 21 ساله هستند، با یک نمایش درخشان در افتتاحیه یورو 2024 میزبان را به پیروزی 5 بر یک رساندند.
این دو بال گل‌های اول بازی را زدند، کای هاورتز 25 ساله از روی نقطه پنالتی گل سوم را به ثمر رساند و نیکلاس فولکروگ و امره جان، بازیکنان تعویضی تیم، جشن پیروزی را مقابل حریف 10 نفره کامل کردند.
اما نگاه هواداران متوقع و نه عصبانی میزبان که یک دهه ناکامی ژرمن‌ها را تحمل کردند، به ویرتز و موسیالا بود. آلمان در دو جام جهانی 2018 و 2022 از مرحله گروهی بالاتر نرفت و در یورو 2020 در یک هشتم نهایی حذف شد.
ویرتز جایگاه خود را به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین استعدادهای فوتبال اروپا ثابت کرد و قبل از آنکه در دقیقه 10 گل اول بازی را بزند، دروازه‌بان اسکاتلند را محک زده بود. گلش هم ادامه فصل رؤیایی با بایرلورکوزن بود که برای قهرمان بوندس‌لیگا 11 گل زد و 12 پاس گل داد. او با 21 سال و 42 روز جوان‌ترین گلزن آلمان در تاریخ یورو است و رکورد قبلی که در اختیار هاورتز 22 ساله در یورو 2020 بود، جابه‌جا شد.
موسیالا که در انگلیس بزرگ شده و در رده‌های سنی پایین برای این تیم به میدان رفته، در نهایت تصمیم گرفت برای کشور محل تولدش بازی کند، 9 دقیقه بعد پاس هاورتز را به گل دوم تبدیل کرد. او که پیراهن باارزش شماره 10 را از سوی یولیان ناگلزمان گرفته، 67 روز بزرگتر از ویرتز است و دفاع اسکاتلند را با تکنیک ناب خود بیچاره کرد.
در حالی که بازیکنان باتجربه‌ای مثل مانوئل نویر 38 ساله و کاپیتان ایلکای گوندوغان 33 ساله در ترکیب اصلی حضور دارند اما احساس می‌شود جوان‌ترها تیم را به هدفش می‌رسانند به خصوص در حمله که در سال‌های اخیر برای آلمان مشکل‌ساز بوده. قطعاً بازیکنانی مثل تونی کروس 34 ساله به آنها کمک زیادی می‌کنند؛ او در 80 دقیقه بازی 99 درصد پاس‌هایش را به مقصد رساند. او افتخارات زیادی با بایرن مونیخ و رئال مادرید به دست آورده و عضو تیم قهرمان جام جهانی 2014 بوده اما اگر بتواند به کشورش کمک کند تا بعد از نزدیک به 30 سال قهرمان یورو شود آن هم در خانه، اوج دوران فوتبالش خواهد بود.
ناگلزمان که با 36 سال و 327 روز جوان‌ترین مربی تاریخ یورو شد و از رکورد سرکو کاتانچ اسلوونیایی گذشت، ترکیب درستی از تجربه و جوانی پیدا کرده و می‌تواند آلمان را به افتخاری بزرگ برساند هر چند رقبای خیلی سخت‌تری در راهند.
جستجو
آرشیو تاریخی