تغییر نگرش کادر فنی برای لیگ بیست و چهارم

انگیزه نکونام، مهم‌ترین فاکتور برای قهرمانی فصل بعد

این روزها صحبت‌های زیادی درباره نیمکت استقلال وجود دارد. شایعات زیاد است و هر کسی به ظن خود درباره آینده نیمکت این تیم حرف می‌زند و استدلال می‌کند. اما همه چیز برای نکونام و استقلال برای همکاری آماده است و شاید بتوان گفت محتمل‌ترین گزینه هم ادامه همکاری نکونام و مالکان جدید استقلال است. هر چند نباید از کنار برخی بحث‌ها و موضوعات هم به سادگی عبور کرد، از جمله اینکه جواد نکونام معمولاً با مالکان باشگاه‌هایی که در آنها حضور داشته، میانه خوبی نداشته و با اکثر آنها به مشکل خورده است، از مالکان خونه به خونه گرفته تا نساجی و فولاد و البته استقلال فصل گذشته که عیان‌تر از همه قبلی‌ها بود.
به نظر می‌رسد این موضوع به طور جدی می‌تواند آینده همکاری نکونام با استقلال را تهدید کند. از طرف دیگر این موضوع هم قابل توجه است که نکونام با وجود عملکرد خوبی که در اکثر تیم‌هایش داشته، معمولاً این خوب بودن، ادامه‌دار نبوده و در برهه‌های حساس نکونام و تیمش عملکرد خوبی نداشته‌اند. بگذریم که این موضوع ممکن است برای خیلی از مربیان اتفاق بیفتد اما استقلال برای گذر از این وضعیت باید کمی محتاط باشد.
جواد نکونام در شرایطی هدایت تیم سابق‌اش را برعهده گرفت که کمتر کسی جرأت این کار را داشت. استقلال در مشکلات غرق بود و اصلاً چشم‌انداز روشنی برای آبی‌پوشان در بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال وجود نداشت؛ مشکلات مالی، اداری، اختلافات درونی و چند مشکل اساسی دیگر که هواداران بهتر از هر کسی در آن شرایط از آن باخبر بودند.
همین وضعیت باعث شده بود کمتر کسی رغبت و جرأت حضور در رأس استقلال را داشته باشد، اما جواد نکونام این وضعیت را پذیرفت و صد البته با انگیزه بالایی که داشت، توانست به بیشتر این مشکلات فائق آید و تیمش را در کورس و مدعی اصلی قهرمانی قرار دهد.
واقعیت این است که شرایط استقلال نه‌تنها برای قهرمانی حتی برای قرار گرفتن در جمع مدعیان هم مهیا نبود، اما انگیزه نکونام همه اینها را پشت‌سر گذاشت تا استقلال با تجربه روزهای بسیار خوب، هر چند به قهرمانی نرسید، اما عملکرد تیمش چیزی کمتر از قهرمانی نباشد.
حالا برای همکاری دوباره استقلال با نکونام، مدیران این باشگاه باید معیارشان انگیزه نکونام باشد. اگر این سرمربی همچنان با انگیزه فصل گذشته تیمش را هدایت کند، قطعاً استقلال روزهای بهتری خواهد داشت.
 
جستجو
آرشیو تاریخی