آمار، سد راه تمدید قرارداد مهاجمان رأس

بابایی و رمضانی از اتوبوس آبی‌ها پیاده می‌شوند


از میان بازیکنان خط رأس استقلال فقط حضور گوستاوو بلانکو در ترکیب فصل بعد قطعی است. شاید اگر بلانکو در هفته‌های رو به پایان لیگ برتر در ترکیب استقلال گل نمی‌زد، اکنون ماندن او نیز در باشگاه استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما گلزنی‌های این مهاجم آرژانتینی در هفته‌های رو به پایان سبب شد تا نکونام به نوعی این بازیکن را تکیه‌گاه خود تلقی کند.
با یک حساب و کتاب سرانگشتی می‌شود به این نتیجه رسید که بلانکوی آرژانتینی در ترکیب فصل آتی استقلال نیز حضور خواهد داشت و این بازیکن برای استقلال به میدان خواهد رفت اما تکلیف دیگر مهاجمان رأس استقلال روشن نیست.
در استقلال بجز بلانکوی آرژانتینی دو بازیکن دیگر در رأس خط حمله تخصص بازی دارند. یکی آرمان رمضانی که با 3 گل زده به کارش خاتمه داد و دیگری پیمان بابایی که فقط یک بار موفق به گلزنی شد.
شاید در ظاهر عملکرد رمضانی مطلوب باشد اما برای مهاجمی که در طول فصل بارها فرصت بازی داشته، به ثمر رساندن 3 گل آمار مطلوبی نیست چه رسد به پیمان بابایی که فصل را با یک گل به پایان رساند.
اگر عملکرد بلانکو را با 6 گل زده کنار بگذاریم مجموع گل‌هایی که رمضانی و بابایی به ثمر رساندند، به عدد 4 می‌رسد که نه‌تنها عاملی در جهت دفاع از عملکرد این دو بازیکن نیست، بلکه به عنوان یک انتقاد جدی از مهاجمان رأس مطرح می‌شود.
بدون شک اگر بابایی و رمضانی در گلزنی موفقیت بیشتری داشتند، نکونام هرگز از مهرداد محمدی که یک بازیکن برای بازی در پست وینگر است یا بازیکنی برای قرار گرفتن در پست مهاجمان، در پست مهاجم رأس استفاده نمی‌کرد. هرچند که محمدی در بازی آخر استقلال مقابل پیکان خوب جواب داد و دو گل به ثمر رساند اما در هرحال محمدی اصالتاً بازیکنی برای بازی در این پست نیست و باشگاه استقلال قطعاً برای تقویت خط حمله خود باید بازیکنانی را به خدمت بگیرد که از نظر عیار گلزنی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند.
در لیگ برتر بازیکنانی همچون مغانلو یا اسدی توانستند در فصلی که گذشت عملکرد مطلوبی از خود به‌جا بگذارند که استقلال برای تقویت هرچه بیشتر خط آتش خود می‌تواند از این بازیکنان بهره بگیرد. در کنار آن باز هم می‌شود از گزینه‌های خارجی بهره برد تا مشکل استقلال در پست مهم مهاجم رأس به نوعی برطرف شود و بازیکنانی در این نقطه به کار گرفته شوند که از عیار کافی برخوردار باشند و اینطور نباشد که مجموع گل‌های زده دو بازیکن استقلال در پست مهاجم رأس به عدد چهار برسد و استقلال در این پست نمره قبولی به دست نیاورد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی