ویروس مصدومیت در یورو

یورو 2024 از نظر تعداد بازیکنان مصدوم نگران‌کننده شروع خواهد شد. اگرچه توپ هنوز در حال چرخش نیست اما تا همین جا تعدادی از بازیکنان مهم یا به دلیل مصدومیت جام را از دست داده‌اند یا حداقل به یکی دو بازی اول نخواهند رسید. مورد اول می‌توان به فرانکی دی‌یونگ اشاره کرد که قطعاً یورو را از دست داده است. رونالد کومان، مربی هلند، از این اتفاق بسیار ناراضی بود و انگشت اتهام را مستقیماً به سمت بارسلونا گرفت که علی‌رغم مشکلات مچ پا، او را مجبور به بازی کرد: «دی‌یونگ سابقه این مصدومیت را دارد، بنابراین باید به فکر سلامتی او باشیم. باشگاه او بارسلونا تصمیم گرفت ریسک کند و این بهایی است که اکنون باید برای آن بپردازیم.»
فدراسیون هلند همچنین تأیید کرد که تیون کوپماینرز، فوتبالیست آتالانتا، نیز در یورو حضور نخواهد داشت. مصدومیتی که در آخرین بازی دوستانه مقابل ایسلند متحمل شد، او را از مسابقات کنار گذاشت.
نام دیگری که در بازی‌های دوستانه قبل از یورو به عنوان مصدوم مطرح شد، روبرت لواندوفسکی است. لهستان اما فعلاً نفسی به راحتی می‌کشد چون تست‌های پزشکی پس از مصدومیت او مقابل ترکیه، پارگی عضله دوسر استخوان ران را مشخص کرد که او را برای اولین بازی مقابل هلند، اما نه برای بقیه بازی‌های یورو، از میدان دور می‌کند. دکتر ژاک یاروسفسکی گفت: «ما هر کاری که ممکن است انجام می‌دهیم تا روبرت بتواند در بازی دوم، مقابل اتریش بازی کند.»
از اردوی فرانسه نیز خبر رسیده، وضعیت اورلین شوامنی هنوز مطلوب نیست و بعید است به اولین بازی جام برسد. او از بیش از یک ماه پیش در رئال مادرید مصدوم شد. همچنین شرایط فیزیکی کیلیان امباپه نیز 100 درصدی نیست و در بازی اخیر برابر کانادا در دقایق پایانی به میدان رفت.
جستجو
آرشیو تاریخی