سلطان جدید خاک رس

ایلیا بهزاد اول
روزنامه‌نگار

رولان گاروس، خلبان فرانسوی‌ای که در جنگ جهانی اول حضور داشت یک بار گفت «پیروزی به کسی می‌رسد که از همه سرسخت‌تر باشد». این جمله گاروس، بعدها در ورزشگاه اصلی رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه که به نام او برگزار می‌شود نقش بست و حالا کارلوس آلکاراس اسپانیایی‌، به درستی این جمله را در رقابت‌های معتبر تنیس معنا می‌کند. اعجوبه ۲۱ ساله دنیای تنیس، موفق شد روز یکشنبه در ماراتنی که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید، با نتیجه ۳ بر۲ از سد الکساندر زورف آلمانی بگذرد تا برای سومین سال متوالی در رقابت‌های گرنداسلم تنیس به قهرمانی برسد. آلکاراس، حالا جوان‌ترین بازیکن تاریخ تنیس است که در سه زمین مختلف تنیس یعنی هاردکورت، چمن و خاک به قهرمانی گرنداسلم رسیده است.
بخت سوم قهرمانی مسابقات در حالی مقابل زورف آلمانی به پیروزی رسید که مسابقه تا پایان ست سوم با نتیجه ۲ بر۱ به سود زورف در جریان بود. این سومین شکست زورف در سه حضورش در فینال رقابت‌های گرنداسلم بود تا این تنیسور آلمانی کماکان در حسرت یک قهرمانی بزرگ بماند‌.
آلکاراس در سن ۲۱ سالگی ۱۴ قهرمانی معتبر در دنیای تنیس کسب کرده و تا سال ۲۰۲۷ فرصت دارد تا با قهرمانی در مسابقات آزاد ملبورن، به جوان‌ترین تنیسور تاریخ تبدیل شود که در هر چهار رقابت بزرگ تنیس جهان به قهرمانی می‌رسد. پس از قهرمانی در پاریس، تصاویر جالبی از حضور آلکاراس ۱۳ ساله در ورزشگاه‌های مسابقات رولان گاروس منتشر شد که رویای این بازیکن برای حضور در معتبرترین رقابت تنیس جهان در زمین خاک رس را نشان می‌داد. آلکاراس به عنوان نماد جنگندگی و تسلیم‌ناپذیری نسل جدید تنیس جهان، نگرانی‌ هواداران این ورزش از کاهش کیفیت مسابقات پس از بازنشستگی مثلث طلایی تاریخ تنیس یعنی فدرر، نادال و جوکوویچ را پایین آورده و باید دید آلکاراس تا چه زمانی می‌تواند به این عملکرد فوق‌العاده خود در رقابت‌های مختلف ادامه دهد. این تنیسور اسپانیایی، حالا برای حضور قدرتمند و دفاع از عنوان قهرمانی در رقابت‌های ویمبلدون آماده می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی