اخبار

قدوس-استقلال، شاید وقتی دیگر
سامان قدوس لژیونر تیم ملی فوتبال کشورمان به پیشنهاد استقلال پاسخ منفی داد. هافبک تیم ملی که در طول ۴ فصل، ۱۰۸ بازی برای برنتفورد انجام داده و ۶ گل به ثمر رسانده است، یکی از گزینه‌های جواد نکونام برای پیوستن به این باشگاه بود.
درحالی‌که سرمربی آبی‌پوشان از هلدینگ خلیج فارس خواسته بود تا هرطور شده این هافبک 30 ساله را به استقلال بکشانند، اما قدوس با پاسخ منفی خود پرونده حضورش در استقلال را بست. گویا او قصد ندارد در لیگ برتر ایران بازی کند و هنوز خواهان ادامه فوتبال خود در اروپا است و به احتمال زیاد حتی با دریافت نیمی از مبلغ پیشنهادی باشگاه‌های ایران، خواهان حضور در تیم مالمو سوئد است.
 

پرداخت بدهی دراسرع وقت
بعد از واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس، مشکلات مالی این باشگاه همچنان پابرجاست. درحالی که انتظار می‌رفت با خصوصی‌سازی آبی‌ها مشکلات مالی باشگاه تاحدی حل شود اما گویا این مسائل همچنان گریبانگیر استقلال است. آخرین بار علی خطیر 15 درصد از مطالبات بازیکنان را پرداخت کرد اما تا به امروز دیگر خبری از مسائل مالی نبوده که همین موضوع باعث ناراحتی بازیکنان استقلال شده است. حالا هلدینگ خلیج فارس در نظر دارد تا هرچه زودتر بدهی بازیکنان و کادرفنی را پرداخت کند تا انباشت مطالبات برطرف شود.
 

رضایت پیشکسوتان از نایب‌قهرمانی
این‌طور که پیدا است پیشکسوتان آبی از عملکرد فصل گذشته رضایت دارند. شاگردان نکونام که تا 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر صدرنشین بودند، با تساوی مقابل نساجی صدر را از دست دادند و در ادامه هم با یک اختلاف امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس با 67 امتیاز نایب‌قهرمان شدند. درحالی‌که هواداران استقلال امید زیادی به قهرمانی تیم محبوب‌شان داشتند اما این اتفاق در آخرین لحظات نیفتاد.
 برخلاف پیش‌بینی‌ها اما هواداران و حتی اکثر پیشکسوتان از عملکرد تیم رضایت دارند و موافق ماندن نکونام هستند. علیرضا اکبرپور پیشکسوت استقلال و از جمله حامیان نکونام معتقد است استقلال با اینکه فصل پرفشاری را پشت سرگذاشته اما نتایجش خوب و راضی‌کننده بوده است و نکونام باید فصل بعد هم روی نیمکت تیم بنشیند.
 

بازگشت یامگا 
به شرط بازگشت بینایی

کوین‌یامگا تنها به شرط سلامت بینایی به استقلال برخواهد گشت.  درحالی‌که این روزها صحبت‌های زیادی پیرامون تمدید قرارداد یامگا به گوش می‌رسد، مسئولان استقلال مشکلی از نظر فنی با او نداشته و تنها اعلام کرده‌اند که به شرط بهبود کامل چشمش با او تمدید خواهند کرد. قبل از این پزشکان نسبت به جراحی‌های صورت گرفته روی چشم یامگا رضایت داشتند و بر این عقیده بودند که با گذشت زمان، بافت آسیب‌دیده چشم این بازیکن ترمیم شده و می‌تواند به میادین فوتبال برگردد.  حالا با تصویری که دیروز یامگا بدون چشم‌بند و با عینک، در حین تمرین از خود منتشر کرده است، امیدها برای بهبود و بازگشت او بیشتر شده است.


عذرخواهی مهرداد محمدی
مهرداد محمدی درباره اتفاقات اخیر این توضیحات را داده است: «بعد از بازی با پیکان واقعاً تحت فشار بودم. حق ما قهرمانی بود. اصلاً قصدی برای مصاحبه نداشتم. اما خبرنگاران محترمی که آنجا حضور داشتند، اصرار کردند و من هم از سر عصبانیت و به خاطر فشارهای روانی که روی من وجود داشت، آن حرف‌ها را زدم که کاملاً اشتباه بود. سابقه من پاک پاک است و همه می‌دانند که همیشه اخلاق و ادب را رعایت می‌کنم اما متأسفانه اتفاقاتی که آن شب رخ داد، باعث شد چنین واکنشی نشان دهم که اصلاً درست نبود و از این بابت، از فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی و هواداران فوتبال عذرخواهی می‌کنم. در شخصیت من نیست که اینطور حرف بزنم. شما هیچ‌وقت از من بدرفتاری چه در زمین و چه در خارج از زمین ندیده‌اید. باز هم از همه عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم همیشه عدالت رعایت شود و تلاش‌های یک تیم اینگونه هدر نرود. ما مستحق قهرمانی بودیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی