صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

پله جدید برزیلی‌ها در اوج

رکوردشکنی در تگزاس

فوتبال برزیل همواره به معرفی بازیکنان جوان و تکنیکی معروف بوده و حالا اندریک ۱۷ ساله، جدیدترین محصول کارخانه بازیکن‌سازی کوچه و خیابان‌های برزیل است. استعداد خاصی که اخبار پیوستنش به رئال در هیاهوی ماجرای انتقال امباپه گم‌ شد، در دیدار تدارکاتی برزیل مقابل مکزیک که در امریکا برگزار می‌شد، موفق شد با گل دقیقه ۹۶ باعث پیروزی سلسائو شود. او حالا در پنج بازی ملی برای تیم ملی برزیل، موفق به زدن ۳ گل برابر تیم‌های مطرحی چون انگلیس، اسپانیا و مکزیک شده و پس از پله، جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی برزیل است که به رکورد ۳ گل زده با این تیم دست پیدا می‌کند.
 
جدیدترین ستاره آنچلوتی
اندریک پیش از پیوستن به فوتبال اروپا، با عملکرد فوق‌العاده در آکادمی و تیم بزرگسالان پالمیراس مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته بود. به ثمر رساندن ۱۶۵ گل در ۱۶۹ بازی در تیم‌های پایه پالمیراس، باعث شد تا نشریه گاردین لقب برترین بازیکن متولد سال ۲۰۰۶ را به اندریک بدهد. توافق بین رئال مادرید و پالمیراس برای حضور اندریک در برنابئو، سال ۲۰۲۲ نهایی شد و اندریک قرار است از این تابستان در ترافیک بالای خط حمله کهکشانی‌ها، به ترکیب تیم کارلو آنچلوتی اضافه شود.
 
پله جدید در راه است؟
پس از گلزنی مقابل مکزیک و خوشحالی جالب توجه اندریک که مشابه خوشحالی تاریخی مسی مقابل رئال در الکلاسیکوی سال ۲۰۱۷ بود، رسانه‌های برزیلی به اندریک لقب پله جدید را دادند. توانایی تکنیکی این بازیکن در کنار قدرت تمام‌کنندگی و گلزنی روی ضربات سر، باعث شده تا برزیلی‌ها به او لقب پله جدید فوتبال این کشور را بدهند. آغاز درخشش در ۱۷ سالگی نیز یکی دیگر از دلایلی است که اندریک با پله مقایسه می‌شود اما دوریوال جونیور سرمربی برزیل پس از این صحبت‌ها از رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: «باید مراقب این پسر باشیم و حواسمان به این نوع مقایسه‌ها باشد.» مقایسه اندریک با پله زود به نظر می‌رسد اما این ستاره جوان، در صورت تداوم روند فوق‌العاده خود در سطح اول فوتبال دنیا می‌تواند به بازیکنی ثابت در ترکیب برزیل در دهه پیش رو تبدیل شود.
 
فرصت طلایی در کوپاامریکا
تیم ملی برزیل خود را برای رقابت‌های کوپاامریکا در ایالت متحده آماده می‌کند و این مسابقات فرصت خوبی برای خودنمایی اندریک پیش از حضور در ترکیب رئال خواهد بود. با حضور ستارگانی چون وینیسیوس، رودریگو، مارتینلی و رافینیا حضور اندریک در ترکیب اصلی برزیل بعید به نظر می‌رسد اما این ستاره جوان، می‌تواند با کیفیت بالای خود به عنوان یک تعویضی طلایی، تفاوت‌ها را رقم بزند. برزیل در کوپاامریکا با تیم‌های کاستاریکا، پاراگوئه و کلمبیا همگروه است.
جستجو
آرشیو تاریخی