صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

بحران مالی بارسلونا را رها نمی‌کند

فاجعه در انتظار فلیک

بارسلونا به دلیل بحران مالی نمی‌تواند چند بازیکن تیم اول خود را برای فصل پیش روی لالیگا رجیستر کند. غول کاتالان چند سالی است که از سوءمدیریت مالی رنج می‌برد و بارها از سوی مقامات فوتبال اسپانیا و لیگ این کشور با محرومیت‌هایی مواجه شده است. در آغاز فصل گذشته، سقف دستمزدهای این باشگاه بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و از ۶۵۵ میلیون یورو به 272 میلیون یورو رسید قبل از آنکه در اوایل امسال دوباره با کاهش روبه‌رو شود.
با وجود آنکه تحریم‌ها فعالیت باشگاه در فصل نقل و انتقالات را محدود کرده بود، بارسلونا توانست در رده دوم لالیگا قرار گیرد هر چند با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید دست نیافتنی. فصل بعد با ابهام‌های بیشتری مواجه است و هانسی فلیک، مربی سابق تیم ملی آلمان در نخستین پنجره نقل و انتقالات با دردسر زیادی روبه‌رو می‌شود.
آنطور که اتلتیک گزارش داده، بارسلونا در پایان ماه ژوئن باید 130 میلیون یورو بپردازد در غیر این‌صورت به دلیل تخطی از قوانین سقف دستمزد لیگ نمی‌تواند بازیکنی را در تابستان به تیم خود اضافه کند. در حال حاضر هم ۹ بازیکنی که از ابتدای فصل قبل در ترکیب تیم حضور داشته‌اند نمی‌توانند برای فصل پیش رو رجیستر شوند؛ این شامل مارکوس آلونسو بازیکن سابق چلسی، اینیگو مارتینس بازیکن تیم ملی اسپانیا و ویتور روکه ستاره برزیلی می‌شود. همچنین قرارداد آلخاندرو بالده، لامینه یامال، پائو کوبارسی و هکتور فورت هم رجیستر نشده. سرخی روبرتو هم مثل آلونسو قراردادش رو به پایان است ضمن اینکه در مورد توافق با گاوی برای تمدید قرارداد هم تردیدهایی وجود دارد.
برای خراب‌تر شدن اوضاع آبی‌اناری پوشان، چند بازیکن با دستمزد بالا که قرار است بعد از حضور قرضی در تیم‌های دیگر به تیم برگردند، به صورت اتوماتیک رجیستر می‌شوند.
کلمان لنگله فصل قبل را در استون ویلا سپری کرد و بعد از یک سال بازی در تاتنهام قرار است برگردد. این مدافع فرانسوی نتوانست راهی در تیم شگفت‌انگیز اونای امری پیدا کند و تا دسامبر برای اولین بازی‌اش صبر کرد. اگرچه بعد از آن در تیم جا افتاد اما احتمال انتقال دائمی او به لیگ برتر منتفی است چون این بازیکن ۲۸ ساله دستمزد بالایی می‌گیرد.
آنسو فاتی هم یک فصل به برایتون قرض داده شد اما تنها سه بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار گرفت. او سه سال دیگر با بارسلونا قرارداد دارد و گفته می‌شود هفته‌ای 235 هزار یورو دستمزد می‌گیرد. بازگشت او برای فلیک فاجعه محسوب می‌شود چون او می‌خواهد با توجه به منابع مالی محدود بارسلونا تیمش را بسازد. اریک گارسیا و سرجینیو دست هم به همین ترتیب.
ژاوی مربی سابق بارسلونا بعد از پیروزی ۲ بر یک مقابل سویا در آخرین دیدار فصل به جانشین خود هشدار داد مربیگری یکی از تاریخی‌ترین تیم‌های اسپانیا و جهان بسیار سخت است و باید صبر زیادی داشته باشد.
اگر بارسلونا نتواند این پول را تهیه کند چاره‌ای جز فروش ستاره‌های تیم نمی‌ماند، امثال رونالد آرائوخو، فرانکی دیونگ و رافینیا.
جستجو
آرشیو تاریخی